Gasklephuis

Vraagbaak techniek
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel_25
Berichten: 552
Lid geworden op: 08 mei 2010, 15:44
Locatie: Regio twente.

Gasklephuis

Bericht door Daniel_25 » 10 dec 2021, 11:16

Na wat wikken en wegen heb ik dus besloten om een stationair regelaar op de auto te zetten. Ik weet al hoe ik dit ga doen maar dat vergt wel een permanente aanpassing aan mijn gasklephuis. Dat is geen probleem als het lukt maar dat weet ik dus niet zeker (en dan zit ik met een onbruikbare gasklephuis).

Omdat mijn originele gasklephuis geen mogelijkheid had om er direct een gaskleppositie sensor op te schroeven heb ik ergens (Geuzendam?) een versie gevonden die het zelfde was maar dan met een langere as (waar de sensor wel direct op kan). Die as steekt aan de achterkant naar buiten.

Op eerste foto zie je het gasklephuis met langere as (en de gaskleppositie sensor aan de rechterkant zitten), en op foto 2 de originele met het te korte asje.
Weet iemand op welke auto deze gasklephuis met langere as werd gebruikt?

En natuurlijk de vraag of iemand er één (of twee) heeft liggen en wil verkopen? Ik zoek dus de gene met het langere asje (foto 1).
Bijlagen
TPS sensor.jpg
Gasklephuis origineel.jpg

Gebruikersavatar
wpcastillom
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 feb 2009, 18:04
Locatie: Amsterdam

Re: Gasklephuis

Bericht door wpcastillom » 10 dec 2021, 22:12


Gebruikersavatar
Daniel_25
Berichten: 552
Lid geworden op: 08 mei 2010, 15:44
Locatie: Regio twente.

Re: Gasklephuis

Bericht door Daniel_25 » 11 dec 2021, 17:31

Dank voor het zoeken maar ik ben bang dat die niet past. Ik heb even het nummer bekeken op de gene die ik nodig heb en dat is een 56CFL56. Ik weet niet zeker wat de nummers betekenen maar ik vermoed dat de eerste 2 de diameter zijn (56mm) en op die website begint hij met 52. Ook mist hij de “voorboring” aan de onderkant van de inlaatkant, precies tegenover de inlaat van de stationair regelschroef. Op de bovenste foto kun je hem goed zien. Dat blinde gat boor ik dus door.
Jammer want hij heeft wel de langere schacht.

Gebruikersavatar
wpcastillom
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 feb 2009, 18:04
Locatie: Amsterdam

Re: Gasklephuis

Bericht door wpcastillom » 12 dec 2021, 00:02


Gebruikersavatar
Daniel_25
Berichten: 552
Lid geworden op: 08 mei 2010, 15:44
Locatie: Regio twente.

Re: Gasklephuis

Bericht door Daniel_25 » 12 dec 2021, 11:52

Goed gevonden! Groote kans dat ik die passend kan maken. Ik had ook al gezocht op ebay maar ik denk dat mijn zoekopdracht wat te specifiek was.
Het nummer op die advertentie is bijna het zelfde, wat mij doet vermoeden dan de 56CFL het type van het gietstuk is en dat de twee cijfers er achter de aanpassing (zoals vacuum pijpjes, verlengde gasklep-as en dergelijken).
Na wat beter (ruimer) zoeken blijken er best veel versies te zijn, ik ga mij daar eerst iets meer in verdiepen. Deze bijvoorbeeld : https://www.ebay.nl/itm/Drosselklappe-T ... 0635241525 Is duur maar wel nieuw.

Gebruikersavatar
wpcastillom
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 feb 2009, 18:04
Locatie: Amsterdam

Re: Gasklephuis

Bericht door wpcastillom » 12 dec 2021, 12:43

Mooi, succes!

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”