Uit de berging!

Vraagbaak techniek
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans8V
Donateur 2011
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:16
Locatie: Zwolle

Uit de berging!

Bericht door Hans8V » 26 jan 2020, 00:04

Vanwege de positieve geluiden over een meeting op de niet al te lange termijn ben ik eindelijk weer naar de stalling van de Thesis en Thema geweest. Even zien hoe ze er bij staan.
De Thesis staat er sinds september stil, maar dat is starten en lopen 👍. Auto is mooi droog en kan zo de weg op 😎.
De Thema staat eigenlijk al ruim 3 jaar stil, en start helaas niet zomaar. Met een goede accu draait de startmotor keurig rond, maar slaat ie niet aan. Zal dus een vonkjes of brandstof probleempje zijn.
Ik kon de benzinepomp niet horen, maar draait die altijd (op contact) of stopt bij een bepaalde druk? De zekering is goed, maar geen vonkjes (stroom) als ik die wissel.
Vanwege de volle kofferbak en achterbank heb ik de pomp nog niet bekeken.
Aangezien de tank bijna leeg was (een kwart is blijkbaar verdampt..) kan de pomp ook vol gom of andere prut zitten...
Voor de vonkjes-controle had ik het gereedschap niet bij me, maar dat komt de volgende keer.
Verder nog wat WD40 rondgespoten en de banden weer opgepompt.
To be continued 😉
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Uit de berging!

Bericht door Maarten-Jan » 26 jan 2020, 08:28

Toevallig gisteren mijn Thema T16v na 4 jaar weer gestart. Met hulpaccu wilde hij niet aanslaan en ik kon de pomp ook niet horen.
Daarom de Volvo ervoor gezet en met goede startkabels opnieuw geprobeerd. Motor draaide merkbaar sneller rond en sloeg vrijwel meteen aan! Overigens hoorde ik ook geen benzinepomp.

De huidige benzine is minder goed houdbaar. Advies is om er Premium benzine in te gooien bijvoorbeeld RON 102 van de pomp bij Wijthem.

Leuk dat je hem tevoorschijn haalt!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”