koelvinweerstand

Vraagbaak techniek
Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: koelvinweerstand

Bericht door Maarten-Jan » 18 okt 2018, 19:25

@Bentley; dan had ik je bericht verkeerd geïnterpreteerd. Als de infrarood meting ook een te hoge waarde geeft en consistent met de meter in de auto is dan moet er een ander probleem zijn.

Ik zou beginnen met de demontage van de thermostaat. Misschien gaat deze maar deels open waardoor de flow onvoldoende is. Check hem in een pannetje water dat je aan de kook brengt.

Het kan ook geen kwaad de boel eens flink door te spoelen en te reinigen. Na 25 jaar heeft elke auto wel vervuiling in het koelsysteem.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

JW turbo16V LX
Berichten: 658
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:11

Re: koelvinweerstand

Bericht door JW turbo16V LX » 31 okt 2018, 20:40

Nog even ter bevestiging dat een 2.0t uit 1992-1994 een ventilator heeft met maar 1 stand (aan/uit dus). Heeft niet zo veel met het probleem te maken, maar goed.....

Bentley
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jan 2014, 13:07
Contacteer:

Re: koelvinweerstand

Bericht door Bentley » 25 mei 2019, 11:37

Dank voor alle suggesties. Heel nuttig. Het systeem is doorgespoeld en er is alsnog een andere thermoschakelaar geplaatst. De vin heeft inderdaad maar één stand op de LX 16v turbo.
De vin schakelt nu gelukkig weer bij een lagere temperatuur is.
Omdat de kachel niet helemaal doet wat hij moet doen (als de auto net op temperatuur is wel warme lucht en na verloop van tijd niet meer) wil ik ook de thermostaat vervangen.
Dit is het nummer 7718036. Heeft iemand die beschikbaar?

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”