Nieuwsbrief december 2009

Oude nieuwsbrieven maar ook nieuwe aankondigingen
Plaats reactie

Hoe beoordeel je de nieuwsbrief (je mag per onderwerp een optie aanvinken)?

Techniek: Ik kon de nieuwsbrief opgemaakt en wel in de mail lezen
3
11%
Techniek: Ik kreeg een brij aan tekens en heb de nieuwsbrief online bekeken
6
22%
Medium: De nieuwsbrief heeft toegevoegde waarde
8
30%
Medium: Ik heb geen behoefte aan een nieuwsbrief (meld je af bij de beheerder)
0
Geen stemmen
Inhoudelijk: De inhoud beoordeel ik als prima
9
33%
Inhoudelijk: De inhoud beoordeel ik als voldoende (geef svp aan waar je behoefte aan hebt)
1
4%
Inhoudelijk: De inhoud beoordeel ik als matig (licht toe!)
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 27

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Nieuwsbrief december 2009

Bericht door Maarten-Jan » 12 dec 2009, 12:09

De eerste Nieuwsbrief december 2009 van LanciaThema is verstuurd naar de forumleden. We zijn erg benieuwd hoe deze door jou ontvangen is. Zowel de technische kant als de inhoudelijke kant zouden we graag van je horen.

De volgende nieuwsbrief wordt op basis van een Word-template gemaakt en zal daardoor door elk "modern" email programma gelezen kunnen worden.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

Re: Nieuwsbrief december 2009

Bericht door RickThema » 12 dec 2009, 19:28

Aha, ik als n00b zie heelveeeeeel codes. Hoe kan ik hem dan normaal bekijken? ik open hem nl met hotmail.
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief december 2009

Bericht door webturbo » 13 dec 2009, 02:25

Er staat een link in de mail waar je hem normaal kan lezen.

Mijn mening: waarom de link naar de nieuwsbrief niet gewoon op het forum in plaats van per e-mail? Dan zijn oude nieuwsbrieven ook makkelijker terug te vinden om na te lezen, dan in een overvolle mailbox...

Het is immers een forum, dus waarom dan een nieuwsbrief via een ander medium? Ik zie ze dus liever centraal verzameld dan in niet-werkende HTML-mail (zodat ik de link toch nodig heb, die ik dan later weer kwijt ben!) ergens verstopt in de bende die mijn mailbox is...

Overigens is het probleem met deze HTML-mail - denk ik - dat je de tekst-introductie zo boven de droge HTML-code getikt hebt, zonder dat deze delen netjes gescheiden zijn met MIME-headers. Daardoor wordt het HTML-gedeelte niet meer herkend door veel e-mail readers, want die zien het als een voortzetting van de platte tekst van je inleiding.

Oftewel, met mime-headers erbij zal de nieuwsbrief in meer e-mailprogramma's leesbaar zijn dan nu. (Ik sluit niet uit dat er enkele e-mail readers bestaan die de HTML code toch nog oppakken, maar Thunderbird iig niet - en kijkend naar de source is daar een goeie reden voor.)
Afbeelding

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief december 2009

Bericht door webturbo » 13 dec 2009, 02:43

Nu over de nieuwsbrief zelf. Vormgeving: prachtig !!! echt super mooi.

Inhoudelijk meen ik een tegenspraak ontdekt te hebben in het stukje over het Register.

"Deelname aan het Thema register is alleen mogelijk als je geregistreerd bent als lid van de LCN."
Jammer dacht ik... een "open" register zou completer worden. Ik kan me goed voorstellen dat Thema liefhebbers die helemaal niets met de generieke LCN hebben, daar een drempel in zien om register-lid te worden.

Maar even verder op las ik: "Overigens hopen we dat je jezelf aanmeldt als lid bij de LCN, een dergelijk lidmaatschap is echter geen eis om mee te doen aan de registeractiviteiten."

Eh... juist. Nou snap ik het niet meer ;)

Detail: dataverkeer in miljoenen kb's? Mag best in mega of giga bytes hoor ;)

Verder erg mooi en professioneel uitziend, dat doe ik je niet na!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief december 2009

Bericht door Maarten-Jan » 13 dec 2009, 10:20

@Webturbo, goed om te horen dat je de nieuwsbrief wel mooi vindt. De techniek van de huidige emailprogramma's laat helaas blijkbaar vrijwel nooit meer html opmaak toe. De platte tekst maakt daarin niets uit, ik werk al jaren met Eudora en daarin ontvang ik alles prima. Om dit te voorkomen kan de volgende keer een linkje volstaan of een Word opmaak.

Het ontwoord op je vraag over het Register is eenvoudig. Het Lancia Thema Register draait onder de Lancia Club Nederland. Lidmaatschap van de LCN volstaat om lid te kunnen zijn van het Register. Registeractiviteiten kunnen ook door niet-registerleden bezocht worden; waarbij wij stimuleren om wel lid te worden van de LCN. Waarom? Omdat de LCN ook bepaalde Register activiteiten kan sponsoren waardoor de bijdrage van Registerleden nihil is en niet-registerleden om een bijdrage gevraagd kan worden. Bovendien kun je met het registerlidmaatschap ook meedoen aan andere, leuke LCN activiteiten waar wij als register een rol bij kunnen spelen. Ik denk aan Viva-Italia in Assen maar ook regelmatige toertochten etc waar we gezamenlijk bij zouden kunnen zijn als register.
We willen dus het Register helemaal los hebben staan van LanciaThema.nl maar zullen en willen niet dat de enthousiaste Thema rijder bepaalde Lancia Thema activiteiten ontzegd worden.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief december 2009

Bericht door webturbo » 13 dec 2009, 15:41

Maarten-Jan schreef:@Webturbo, goed om te horen dat je de nieuwsbrief wel mooi vindt. De techniek van de huidige emailprogramma's laat helaas blijkbaar vrijwel nooit meer html opmaak toe. De platte tekst maakt daarin niets uit, ik werk al jaren met Eudora en daarin ontvang ik alles prima. Om dit te voorkomen kan de volgende keer een linkje volstaan of een Word opmaak.
Zo erg is het niet gesteld met de mailprogramma's : ik kan html mail uit alle andere bronnen prima ontvangen, en dat lukt met vrijwel alle e-mailprogramma's. Het probleem is dat jij waarschijnlijk de HTML code in een tekst-mail geplakt hebt. Als de content type echter op platte tekst staat, gehoorzamen vrijwel alle e-mail programma's dat klakkeloos, en geven het als platte tekst weer. Dat Eudora het toch herkent en oppakt is een uitzondering, de meeste e-mailprogamma's gehoorzamen zonder meer de headers. En bij jou staat daarin:

Content-Type: text/plain; charset=UTF-8

Pak ik een willekeurige werkende HTML mail in mijn mailbox dan staat er echter:

Content-Type: text/html; charset=us-ascii

En de jouwe wordt dus keurig als plaintext weergegeven... ook de HTML code.

Via MIME headers kun je platte tekst en HTML in 1 bericht combineren, dat splitst de mail in feite in 2en waarbij elk deel correct weergegeven wordt, omdat de MIME headers het mailprogramma vertellen hoe.

Dan staat in de header van het mailtje bijvoorbeeld het volgende:

Content-Type: multipart/alternative;
boundary="b1_fa5d911d1ff1466a041b3a9bad91ab94"

De body van de mail ziet er dan zo uit:

--b1_fa5d911d1ff1466a041b3a9bad91ab94
Content-Type: text/plain; charset = "iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

bla bla plattetekst

--b1_fa5d911d1ff1466a041b3a9bad91ab94
Content-Type: text/html; charset = "iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: 8bit

<html code>
</html code>

Zo gaat het op vrijwel alle outlook en thunderbird versies perfect, en natuurlijk worden de mime (tussen)headers zelf niet weergegeven.

Oftewel... vrijwel alle mailprogramma's kunnen best HTML weergeven, maar ze moeten wel even verteld worden DAT ze het moeten doen.

Maar... alleen het linkje rondmailen lijkt me ook een prima oplossing, verwijzend naar een centraal nieuwsbriefarchief op de site. Zolang de plaatjes bij jou op de site staan (dus niet meegestuurd met de HTML-mail) heeft het toch geen zin de nieuwsbrieven in je mailbox te bewaren, dus een linkje is dan voldoende.
Maarten-Jan schreef:Het ontwoord op je vraag over het Register is eenvoudig. Het Lancia Thema Register draait onder de Lancia Club Nederland. Lidmaatschap van de LCN volstaat om lid te kunnen zijn van het Register. Registeractiviteiten kunnen ook door niet-registerleden bezocht worden; waarbij wij stimuleren om wel lid te worden van de LCN. Waarom? Omdat de LCN ook bepaalde Register activiteiten kan sponsoren waardoor de bijdrage van Registerleden nihil is en niet-registerleden om een bijdrage gevraagd kan worden. Bovendien kun je met het registerlidmaatschap ook meedoen aan andere, leuke LCN activiteiten waar wij als register een rol bij kunnen spelen. Ik denk aan Viva-Italia in Assen maar ook regelmatige toertochten etc waar we gezamenlijk bij zouden kunnen zijn als register.
We willen dus het Register helemaal los hebben staan van LanciaThema.nl maar zullen en willen niet dat de enthousiaste Thema rijder bepaalde Lancia Thema activiteiten ontzegd worden.
Helder!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief december 2009

Bericht door Maarten-Jan » 13 dec 2009, 15:57

Goeie tips! Ik ga ernaar kijken. Zo'n nieuwsbrief is namelijk nu eenvoudig weer opnieuw te maken omdat ik de lay out al klaar heb. Voor dit soort dingen moet ik me ook steeds inlezen over hoe het werkt en op google kun je dus niet altijd de goed einfo vinden!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
wpcastillom
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 feb 2009, 18:04
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwsbrief december 2009

Bericht door wpcastillom » 13 dec 2009, 22:28

Ik heb niets ontvangen :(

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief december 2009

Bericht door Maarten-Jan » 13 dec 2009, 22:33

Dan komt ie waarschijnlijk niet door het GMail spamfilter heen. Je kunt de link gebruiken:

Nieuwsbrief december 2009

Hoogstwaarschijnlijk is de opmaak namelijk ook niet te zien in GMail.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
wpcastillom
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 feb 2009, 18:04
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwsbrief december 2009

Bericht door wpcastillom » 14 dec 2009, 22:04

thanx!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuwsbrieven”