motorisch probleem met mijn thema

Heb je vragen omdat je een Thema hebt of omdat je er eentje wil kopen? Stel ze hier in de goede categorie
Plaats reactie
ElmarvanOostrum
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:45

motorisch probleem met mijn thema

Bericht door ElmarvanOostrum » 04 jun 2016, 15:16

Hallo,

misschien dat hier mensen zijn die mij verder kunnen helpen. Ik heb een eerste serie lancia thema i.e. turbo en hij loopt momenteel zeer slecht, dit is van het een op het andere moment gekomen. Bij het starten van de auto zakken de toeren naar ongeveer 500 rpm en dan slaat hij af. als ik er een stukje mee probeer te rijden met constant gas rijdt de auto ook zeer onregelmatig (versnelt zeer veel en houdt vervolgens zeer in).

Nu heb ik het volgende al gecontroleerd. Er zitten nieuwe bougies in en deze vonken goed. Al vier de cilinders hebben een goede compressie en het brandstof filter zit niet verstopt. Overigens heb ik het mengsel opnieuw afgesteld en nu lijkt de auto stationair iets beter te draaien echter dit is niet constant.

kan iemand mij helpen?

groet Elmar

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: motorisch probleem met mijn thema

Bericht door Maarten-Jan » 04 jun 2016, 18:07

Hallo Elmar,

Welkom op het Forum. Laten we proberen je te helpen. De brandstof toevoer en de ontsteking moeten het idd goed doen. Vervolgens zou ik me storten op de luchtmassameter. Beweegt de klep nog? Ook zou je alle luchtslangen kunnen controleren. Ik heb zoiets ook gehad en toen was de slang naar de intercooler eraf geschoten.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

ElmarvanOostrum
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:45

Re: motorisch probleem met mijn thema

Bericht door ElmarvanOostrum » 04 jun 2016, 22:31

Maarten-Jan schreef:Hallo Elmar,

Welkom op het Forum. Laten we proberen je te helpen. De brandstof toevoer en de ontsteking moeten het idd goed doen. Vervolgens zou ik me storten op de luchtmassameter. Beweegt de klep nog? Ook zou je alle luchtslangen kunnen controleren. Ik heb zoiets ook gehad en toen was de slang naar de intercooler eraf geschoten.
bedankt voor de snelle reactie, ik zal deze inderdaad eens gaan controleren

ElmarvanOostrum
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:45

Re: motorisch probleem met mijn thema

Bericht door ElmarvanOostrum » 02 sep 2016, 11:18

Het probleem was de vacuum slang richting de ontstekingsmodule, deze was bij het luchtinlaatspruitstuk losgeschoten, toen dit weer opnieuw bevestigd was liep de thema weer een stuk beter.

Waar ik nu nog last van heb is dat bij de hogere toeren (langer doortrekt in een versnelling) de auto inhoud, de turbo lijkt wel gewoon te werken.

Zouden jullie ook met dit probleem mee willen/ kunnen denken? bij voorbaat dank
Elmar van Oostrum

Plaats reactie

Terug naar “Vragen over de Lancia Thema”