Bye, Bye 8.32!

Als je jezelf hebt voorgesteld, show dan hier jouw limousine
Plaats reactie
jos832
Berichten: 751
Lid geworden op: 21 apr 2010, 15:33
Locatie: Elsas - Frankrijk

Bye, Bye 8.32!

Bericht door jos832 » 15 nov 2015, 14:40

Na een week in stilte het vertrek van mijn 8.32 te hebben verwerkt, toch nog een kleine up-date.

De reden van verkoop is bij enkelen van jullie bekend en heeft te maken met mijn mogelijke toekomt plannen in 2016/2017.
Helaas had/ heeft mijn mooie geliefde 8.32 daar geen plaats meer in.
Niet dat ik dat niet gewild had maar omdat bepaalde regeltjes haar niet meer toe zullen laten.
Daarom de stap om de diva langzaam in het verkoop te zetten.

Na mij eerste "advertentie" hier op het forum is het in een stroomversnelling gekomen door onze aternatieve IHWC - trip naar Goodwood icm. de deelneming van de Fratelli 8.32 van Erwin.
Paul en Peter hadden daar een bezoek georganiseerd bij McGrath - Maserati, en zeer gerenomeerde restaurateur en specialist.
Buiten het effekt dat wij allemaal met water in onze mond, en sommige kregen ook ergens anders natte plekken, bleek ook bij de hele crew van McGrath wat los te komen.
Bij het zien van al dat Italiaans moois, (Fiat 130, Thema V6 LX Savali, Alfetta Modificata, Thema 8.32) gingen de deuren open en lag de werkplaats abrupt stil. Verwend met vele exclusive Italo mobielen werden ze stil van het zien van deze auto's die net zo zeldzaam zijn als de Diva's waaraan zij dagelijks werken.

Daarbij kreeg Erwin’s 8.32 extra aandacht van de eigenaar en de hoofd-monteur (die later op de dag in een Ghilbi SS ervandoor ging!).
Biede vertelde sinds hun jeugd door het Thema virus ge-infecteert te zijn.
De hoofdmonteur door zijn Pa, die in een Turbo 8V de UK wegen onveilig maakte (import uit Italië) met hem op de achterbank, en de eigenaar, Andy, door het „Wolf-in-schaapskleren“ effect van de 8.32 wat hij sinds de introductie had.
Speciaal de kleuren kombi van Verde metalizata met het Cognac leder interieur had hun voorkeur, dus precies de diva waarin de fratelli’s 8.32 mee kwamen voorrijden.
Natuurlijk kwam de vraag op „is she for sale?“!!!
Hierop werd door Erwin negatief geantwoord maar kwam nog wel een toevoeging bij: „Ask Jos, he may have his indentical - instap–model – for sale“!
Nadat ik Andy verteld had haar inderdaad te willen verkopen heb ik met Andy van gedachten gewisseld en beloofd wat meer info te sturen bij terugkomst thuis.

Om een lang verhaal kort te maken; na terugkomst heb ik Andy nogmaals gevraagd of zijn interesse serieus was.
Na zijn positieve terugkoppeling heb ik hem de historie en komplete documentatie plus foto’s toegestuurd.
Toen ging het echt snel en was de deal binnen 1 dag rond.
Part of the deal was dat ik persoonlijk de 8.32 zou komen afleveren.
Goede gelegenheid voor een laatste tocht en een lang weekend UK samen met Kathinka.
Dit heeft dus allemaal plaatst gevonden begin November.

Wij hebben via de Franse Autoroute de Ferry van Calais naar Dover en in Kent overnacht.
De volgende dag via wat mooie routes op weg naar McGrath om haar af te leveren.
De hele dag was het mooi zonnig weer en ze reed als, ja zoals altijd eigenlijk, perfect en een genot om te rijden.
Heerlijke genieten van de unieke brom in de uitlaat en de machtige acceleratie als je weer eens een trekker of vrachtwagen op de landwegen moest inhalen. Toen wij uiteindelijke dichter bij McGrath kwamen begon het langzaam te regenen.
Dit ging over in echte zware regenbuien waarbij de ruitenwisser het toch wel zwaar hadden.
Het leek erop dat de stemming aan de gelegenheid werd aangepast: droevig gestemd!
Vergiste ik mij of leek het nou zo dat de Diva zich met opzet niet van haar mooiste kant liet zien: ze had de landwegen liggende modder mooi overzichzelf uitgesmeerd! Dirty girl!!
Ook ging er af en toe het kontrolle lampje van niet werkende voorverlichting en achterlamp (bekend fenomeen op t Forum) af en toe aan, en ook weer uit.

De timing bij aankomst was perfect: het was net „tea-time“ en de zon kwam ook weer langzaam door en het kontrolle paneel gaf weer alles „groen“ aan!
Toen ik de inrit naar de garage opdraaide gingen gelijk de deuren open en werden wij door de het hele bedrijf omsingeld!!
De omsingeling ging prompt over in een grondige inspektie van de 8.32, en grondig is grondig!
Onder, boven, binnen, buiten, ruiken aan de uitlaat, vloeistoffen kontrole, etc……….!
Nadat Andy mij begroet had gind hij ook gelijk tot inspektie over.
Je kon zien dat hij ervaring had met de Thema want hij inspekteerde gelijk de bekende zwakke plekken , zowel binnen als buiten.
Dat de 8.32 zo vies was deerde hem überhaupt niet en het eerste wat hij zei was; „she is even in an excellent, better shape then what I already expected“!
Snel werd ze naar binnen gereden en moest ik natuurlijk de spoiler laten zien: bij uit uitkomen een duidelijk „yeah!!!“ van de werknemers.
Je zag duidelijk dat iedere Petrohead in dit bedrijf duidelijk in zijn sas was met de 8.32.
Zelfs de oudste medewerker met meer dan 25jaar eravring in de restauratie wereld, gaf mij een kompliment over de staat en voorkomen van de 8.32.
Speciaal het interieur werd door iedereen in een sublieme staat geacht en dat op 28 jarige leeftijd.
Ze werd gelijk in de „up-grade-corner“ geparkeerd waar de volgende dag de specialist haar weer van binnen en buiten zou gaan reinigen.

Na de volledige dokumenten map en nog wat andere zaken te hebben overhandigd en het papierwerk te hebben afgehandeld hebben wij de deal afgesloten. De foto’s hadden jullie al kunnen zien.
IMG_2239.JPG
Bij het diner ’s avonds vertelde Andy dat hij al ca. 6 maanden een zoek opdracht had uitstaan bij zijn Italiaanse kontakt voor een zeer goede 8.32 in de kleur Verde of Grigio met een cognac lederen interieur. Tot nu toe had hij alleen te dure of geen goede/mooie examplaren gevonden.
Dat de IHWC Petrolheads langskwamen en ook nog met een 8.32 had hij nooit verwacht.
Had veel plezier ondervonden aan ons bezoek, vooral omdat wij oprechte Petrolheads zijn zoals als hij: hart op de juiste plaats en de auto’s gebruiken voor waar zij zijn gemaakt: rijden en niet in de showroom als investment.
Dat daarbij ook nog de aankoop van zijn geliefde 8.32 tot stand zou komen, had hij nooit kunnen denken.
Ook vertelde hij dat de 8.32 door hem gebruikt gaat worden voor het ophalen van klanten van het vliegveld die naar zijn garage komen.
En natuurlijk voor uitstapjes met de familie. De eerste rit die op het programma staat is een rit naar de classic show in Birmingham met zijn monteurs.

Na thuiskomst kreeg ik nog een e-mail van Andy waarin hij nogmaals bedankt voor het feit dat hij mijn 8.32 „heeft mogen kopen“!
Zo’n komplete auto met bekende historie en in zo’n mooie staat is echt uniek.
Hij schreef dat ze gekoesterd gaat worden en hij, als de tijd het toelaat, ook zich op het vasteland met haar zal laten zien.

Hierbij mijn verhaal, en voorlopige afscheid van de Thema wereld.
Dank mijn 8.32 en jullie zijn er inderdaad mooie, blijvende vriendschappen ontstaan.
Dit is ontuitwisbaar en zal zeker worden voortgezet.
Ik ben ff weg maar zal terugkomen in de aktieve Thema wereld!!!!
20150711_193857.jpg
Laatst gewijzigd door jos832 op 15 nov 2015, 23:09, 2 keer totaal gewijzigd.

jos832
Berichten: 751
Lid geworden op: 21 apr 2010, 15:33
Locatie: Elsas - Frankrijk

Re: Bye, Bye 8.32!

Bericht door jos832 » 15 nov 2015, 14:49

CIMG0403.JPG

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: Bye, Bye 8.32!

Bericht door Frank » 15 nov 2015, 15:47

Mooi verhaal, Jos. Succes met je toekomstplannen en tot ziens :wave:
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: Bye, Bye 8.32!

Bericht door Erwin123 » 15 nov 2015, 18:51

Mooi en goed verhaal - leuk dat het nu is gedocumenteerd. We kunnen zeker terug kijken op een enerverende historie. En over de verkoop, de dag toen we op weg naar Goodwood gingen deden we eerst nog even Joop Stolze aan. Daar was toevallig ook een Australiër op een Europese toer die actief was in classic cars (ging nota bena ook bij ons de boot op en op doorreis naar Goodwood). Enfin, ook hij liep met grote belangstelling rond mijn 8.32 en wilde weten of ie te koop was. Ook deze heb ik afgekapt en doorverwezen naar Jos. Maar zoals bekend nu, McGrath was m voor.

Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Bye, Bye 8.32!

Bericht door Paolo » 16 nov 2015, 16:01

Héérlijk verhaal Jos. Complimenten! En een homage aan deze beauty, die we allen nog lang in onze gepassioneerde harten zullen meedragen. Op naar het volgende avontuur :thumbup:
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Bye, Bye 8.32!

Bericht door Maarten-Jan » 17 nov 2015, 17:38

Mooi dat je het zo met ons deelt Jos! We zijn erg benieuwd naar je volgende avontuur.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: Bye, Bye 8.32!

Bericht door Erwin123 » 10 aug 2016, 18:17

"Ook vertelde hij dat de 8.32 door hem gebruikt gaat worden voor het ophalen van klanten van het vliegveld die naar zijn garage komen."

Waarvan akte:
mcgrath832.jpg
mcgrath832.jpg (24.34 KiB) 9672 keer bekeken

jos832
Berichten: 751
Lid geworden op: 21 apr 2010, 15:33
Locatie: Elsas - Frankrijk

Re: Bye, Bye 8.32!

Bericht door jos832 » 11 aug 2016, 08:54

Goed gevonden; alleen jammer dat Andy die antenne midden op het dak heeft geplaatst :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Laat je auto zien”