Lancia Thema 1987 afkomstig uit Zwitserland

Als je jezelf hebt voorgesteld, show dan hier jouw limousine
carello
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2013, 16:43

Re: Lancia Thema 1987 afkomstig uit Zwitserland

Bericht door carello » 02 sep 2013, 07:50

Ik begrijp je.
Dit is mijn privé parking. Ik ben eigenaar van de drie plaatsen. Ik zou dus nog een Lancia kunnen bijkopen :-)

carello
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2013, 16:43

Re: Lancia Thema 1987 afkomstig uit Zwitserland

Bericht door carello » 04 sep 2016, 06:40

In juli hadden we een rit met de Belgische Lancia Club in de regio Maastricht.
En meestal is het aantal Thema's 0. Nu 2. De mijne is de linkse. Grappig vond ik dat toen ik met de eigenaar van de rechtse sprak, deze ook uit Zwitserland bleek te komen. Zou de Thema een groot succes in Zwitserland geweest zijn?
Ik heb mijn Thema nu 3 jaar en heb er in die periode maar 5.000 km mee afgelegd. Het is een hobby-auto. En ik heb nog andere auto's.
Enige onverwachte uitgave tot nu toe was de koppeling.
Ik heb een lelijke roestplek ontdekt onder het rubber van de achterruit. Ik weet niet of ik dit moet laten herstellen of zo kan laten (de auto staat altijd binnen). Ik vermoed dat herstelling een redelijk grote klus gaat worden, want ik denk dat de ruit er uit zal moeten. Als de ruit zou breken, zijn achterruiten nog te vinden?
Bijlagen
IMG_8405.jpg
IMG_8405.jpg (77.94 KiB) 6637 keer bekeken

Gebruikersavatar
v-powered
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 mar 2013, 22:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Lancia Thema 1987 afkomstig uit Zwitserland

Bericht door v-powered » 04 sep 2016, 17:11

Ik heb zelf de ramen eruit gehaald een paar jaar geleden, de roestschade viel enorm mee.

De ramen zullen misschien niet zo een probleem zijn, maar de rubbers wel.

Voor de vooruit heeft Stefan een oplossing gevonden, voor de achterruit weet ik niet zeker.

Maar het rubber voorzichtig optillen en met kunststof bandenwippers open houden over een lengte 20 cm, en de roest weg krabben en bijtippen kan ook.

Enige echte roest gevaar is aan de voorzijde van de achterwiel kuip, daar zitten 2 rubber afdichtkappen, daardoor kan je in de dorpel kijken, precies daaronder zijn al heel wat Thema's echt slecht.
o.a. Lancia V4 V6 V8

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Lancia Thema 1987 afkomstig uit Zwitserland

Bericht door Maarten-Jan » 04 sep 2016, 20:58

Achterruiten heb ik meer dan genoeg. Gaan echter vrijwel nooit stuk bij demonteren. Ik adviseer om de ruit wel te verwijderen. Dat kun je goed zelf. Ik heb teveel Thema's uit elkaar gehaald om te weten dat het vaker tegenvalt met de roest.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Plaats reactie

Terug naar “Laat je auto zien”