Weer een Thema!

Als je jezelf hebt voorgesteld, show dan hier jouw limousine
Gebruikersavatar
Ard 420
Donateur 2010
Berichten: 597
Lid geworden op: 03 dec 2008, 00:43

Weer een Thema!

Bericht door Ard 420 » 04 nov 2012, 01:31

Mede Thema-rijders, :D

Enkelen van jullie waren wel op de hoogte van het feit dat ik na de verkoop van mijn Maserati Biturbo op zoek was naar een andere 'hobby-auto'. Na proefritten in een 164 QV en een 155 V6 was ik er van overtuigd dat het ditmaal een Busso-aangedreven auto moest worden. Bij de Thema kom je dan al snel uit bij de type-3 en van de 164 had ik het liefst een vroege 12v (pre-Super) of QV. Niet geheel verwonderlijk is de keuze dus gevallen op een erg mooie Thema type-2 turbo 16v! ;)

Er hebben een aantal kandidaten de revue gepasseerd, waaronder twee mooie 164 V6 12v's. De een was na een beurt toch maar weer niet te koop en de ander was Proteo Rosso (bordeaux rood) met een bruin lederen interieur, heb ik nooit echt mooi gevonden. Daarom rondgekeken en -gevraagd naar Thema V6-en, daar heb ik best een aantal mooie voorstellen voor gekregen, maar heel eerlijk gezegd is de type-3 toch de minst aantrekkelijke Thema voor mij persoonlijk. :oops:

... Dus afgelopen weekend toch maar eens gaan kijken naar de turbo 16v die al een tijdje op Marktplaats stond. Ik had enkele weken geleden al eens bij de verkoper (een goede bekende in Lancia-kringen) geinformeerd en wat hij vertelde klonk allemaal erg positief, maar mij toen weten in te houden omdat ik op zoek was naar die Busso. Toen de Thema uit zijn donkere stallingsplaats werd gerold was het mij meteen duidelijk; Een donkerrode type 2 Thema met bruin lederen interieur is echt een prachtige wagen, met een heel klassieke uitstraling! :shock:

Een goede testrit liet zowel blijken dat dit in de basis een erg goede Thema was en ook dat er hier en daar wel het een en ander moest gebeuren (lijstje volgt). Maar hoe dan ook, ik was verkocht! Voordat ik het wist had ik dan ook een bod gedaan, dat vrijwel meteen ook werd geaccepteerd. Voor de zekerheid wilde ik de auto ook nog even op de brug zien, wat vanochtend (zaterdag) is gebeurd bij Autofficina in Soest (waar nog een bekende op de brug stond). Ook daar niets dan lof, dus meteen maar doorgereden naar de Bruna. :thumbup:

En dit is hem dan! Bouwjaar 1990, net 158.000 km op de teller:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vrijwel geheel roestvrij, netjes in de lak, nieuw gepoedercoate wielen, interieur mooi (leer nergens gescheurd, dash en andere panelen bruin getint) en bijna alle electrische snufjes werken. Wat er aan moet (of zou moeten / kunnen) gebeuren is het volgende:

- De koppeling grijpt erg laat aan, de koppelingsplaten vervangen is het eerste wat moet gebeuren.
- De distributie is bijna 4 jaar geleden voor het laatst gedaan (nog geen 20d km geleden), dat wil ik toch ook wel snel doen.
- Er zit een deuk op de LA deur, ter hoogte van de stootstrip. Bijna niet zichtbaar (geen lakschade), maar toch...
- De einddemper heeft een raar afgezaagd eindstuk, komt een nieuwe onder. De katalysator mag van mij leeg.
- Er is iets met de sleutels, passen wel in contact maar niet in de deuren of andersom. Vd Meer heeft voor de verkoper een setje samengesteld dat ik van hem kan overnemen. 2x Afstandsbediening werken prima op de deuren.
- Het stuur is lelijk, komt een mooie Nardi in.
- Electrisch raam RV zit vast, wil wel maar blijft steken.
- Zo ook de electrisch inklapbare buitenspiegels, die hebben een duwtje nodig.
- Er zit een trekhaak onder die er van mij wel weer af mag.
- Dynamo lampje blijft knipperen.

Dat is het ook wel een beetje, niets wereldschokkends. Ik heb hem meteen in de winterstalling gezet, maar ik kan niet wachten totdat het weer voorjaar is en ik er mee aan de slag kan! En daarna zsm lekker touren!
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05

Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Weer een Thema!

Bericht door Maarten-Jan » 04 nov 2012, 09:29

Gefeliciteerd! Het lijkt mij een goede keuze. Zeker als de werkzaamheden uitgevoerd zijn heb je een heerlijke hobby auto.

Wel grappig dat je een Alfa 164 in ongeveer dezelfde kleurstellingen niet mooii vindt en de Thema wel. Hoe komt dat nou?
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Ard 420
Donateur 2010
Berichten: 597
Lid geworden op: 03 dec 2008, 00:43

Re: Weer een Thema!

Bericht door Ard 420 » 04 nov 2012, 10:07

Dank je M-J, ik ben er ook echt heel blij mee!

Tja, smaken verschillen. Anderen vinden dat rood fantastisch op een 164. Ik zelf vind de 164 altijd een 'concept car' uitstraling hebben, waar wat mij betreft alleen 'moderne' kleuren bij passen (alfa rood, zwart, wit, zilver). Ook zijn de bumpers van 164's in deze kleur altijd in carrosseriekleur uitgevoerd, ik vind de 'two-tone' (grijze bumpers) mooier.

Ook is het interieur van de Thema helemaal aangepast aan de bruin lederen bekleding, met het bruin getinte dash en de beige tapijten en hemel. In een 164 is dat in mindere mate zo, gewoon een zwart dash en deze had ook grijze tapijten. Is er vast later in gezet, dat bruine leer. Had ik eerlijk gezegd ook nog niet eerder gezien. De Thema heeft in deze kleurstelling echt een klassieke uitstraling, die ik niet bij een 164 vind passen.
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05

Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)

JW turbo16V LX
Berichten: 658
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:11

Re: Weer een Thema!

Bericht door JW turbo16V LX » 04 nov 2012, 10:49

auguri :clap:, met een Lampredi is ook niets mis ;) ...... ziet er mooi uit (op dat stuur na dan), is ook heel donker rood dan, voor mij als semi-kleurenblinde zie ik nauwelijks het verschil met zwart of donkerblauw, chique uitstraling hoor icm de velgen die ik de auto goed vind staan.
wat ik mij nog wel afvraag waaruit de voorkeur voor de 2e serie tov de 3e bestaat. Afgezien van onderhuids zijn de optische verschillen toch niet zo groot, laat staan schokkend? ander grilletje, knipperlichtjes en mistlampen dan heb je het wel gehad

Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Weer een Thema!

Bericht door Paolo » 04 nov 2012, 10:50

Geweldige aanschaf Ard! Ik ben erg blij dat je weer terug aan boord bent :thumbup: Heel veel plezier met het perfectioneren van deze fraaie Thema en vanzelfsprekend verheugen we ons al op een eerste 'live'-kennismaking.
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: Weer een Thema!

Bericht door Erwin123 » 04 nov 2012, 11:33

Keurig exemplaar! Gefeliciteerd en tot de volgende meeting.

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: Weer een Thema!

Bericht door Frank » 04 nov 2012, 11:38

Gefeliciteerd, het is een mooi exemplaar in een unieke kleurencombinatie. :clap:
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

don pedro
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:28

Re: Weer een Thema!

Bericht door don pedro » 04 nov 2012, 13:05

@Ard,

En de cirkel is rond...... Gave chique Thema.

Gebruikersavatar
barolo
Berichten: 259
Lid geworden op: 01 dec 2011, 13:10
Locatie: Leeuwarden

Re: Weer een Thema!

Bericht door barolo » 04 nov 2012, 16:54

mooie Thema, ik vind het ook een chique kleur. Veel plezier er mee.

jos832
Berichten: 751
Lid geworden op: 21 apr 2010, 15:33
Locatie: Elsas - Frankrijk

Re: Weer een Thema!

Bericht door jos832 » 04 nov 2012, 16:57

Gefeliciteerd Ard :thumbup:
Mooie auto met dito kleurstelling!
Zie ik nou Ferarri logo' op de wielen :o (misschien nog een puntje voor op de lijst :lol: )

Plaats reactie

Terug naar “Laat je auto zien”