Mijn ...e Lancia: een Thema 6V 1992

Laat ons meedelen in je huidige of oude wagenpark
Plaats reactie
Hancia
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 mei 2009, 16:35

Mijn ...e Lancia: een Thema 6V 1992

Bericht door Hancia » 02 aug 2009, 17:17

Zo mijn laatste klassieker show.........

Nadat mijn 6e Lancia het loodje had gelegd, heb ik gedurende 4 jaar diverse auto's versleten. Ik zal ze allemaal niet noemen, maar hier zijn er enkele:
- twee Lancia Beta coupe 1.6 (een 75er, zo eentje met een fraai interieur, en een 79er)
- een Lancia Gamma 2.5 van 1979. Deze leeft nog en staat bij een Italiaan in de schuur in Hoogezand Sappemeer.
- een Alfa 75 3.0 V6 van 1989, zonder kat........... Deze leeft nog en staat in Leeuwarden.
Helaas allemaal geen foto's van...... :cry:

In 1999 was ik het allemaal zat en heb toen een Thema 6V gekocht van 1992 bij een oud dealer in Oud Beijerland. De Thema had toen al 160 dkm gelopen, maar was netjes onderhouden. Wel nog een type 2. Hoewel de achterschade rechts niet het beste was verholpen, heb ik toch besloten ervoor te gaan. En met succes! De Thema heeft me tweeenhalf jaar altijd trouw en zonder echt grote kostenposten naar toegebracht. Toen de teller op 200.000 stond heb ik m ingeruild op iets wat ik al heeeel lang wilde hebben -> een Porsche 928S. Ja doe eens gek 8-) (ik woonde toen nog alleen, goedkoop appartement en verdiende best goed bij de AFM in Amsterdam).
Bijlagen
Lancia Thema 6V 1992
Lancia Thema 6V 1992

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mijn ...e Lancia: een Thema 6V 1992

Bericht door Maarten-Jan » 07 aug 2009, 23:50

Ha, zo'n V6 had ik ook. Reed erg fijn ja, geen spektakel maar gewoon degelijk. Wel had ik elke winter de sloten bevroren. Daar werd ik zo flauw van dat ik de hele mechanieken met de oliespuit heb ingespoten, de olie kwam onder de deur weer naar buiten, maar de sloten bleven gangbaar in de winter! Uiteindelijk geen APK en een dot laswerk aan de schermranden. Met Martin Willems een prijsje gemaakt, hij vond het wel zonde dat de V6 er zo slecht aan toe bleek te zijn terwijl ik hem pas een jaar ervoor bij hem had gekocht. Daarna verkocht aan een man in Groningen. Nog wel een aantal x zien rijden. Vreemd vond ik die verkoop. Hij heeft helemaal niet in de auto gereden, alleen naast me gezeten.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Hancia
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 mei 2009, 16:35

Re: Mijn ...e Lancia: een Thema 6V 1992

Bericht door Hancia » 08 aug 2009, 10:42

Ja, je verbaast je er soms over hoe mensen een auto kopen.......... :?

Deze groene 6V heb ik ingeruild in 2001 bij Porsche Centrum Zuid (op een 928S....). Twee jaar later kwam ik deze Lancia weer tegen bij een handelaar in Eindhoven en met ca 20.000 km meer op de teller. Met een collega wezen kijken, maar de Lancia lekte toen nogal wat olie (wat ie in mijn tijd niet deed). Mijn collega heb ik toen afgeraden de auto te kopen.

groetjes,
Hans

Plaats reactie

Terug naar “Show je klassiekers”