Nou, hierbij dan mijn derde Lancia: een Thema 2.0 van 1988. Eind november 1990 was het zover:
bij de Mercedes garage mijn (nagenoeg nieuwe) Lancia Delta van 1990 geruild tegen de Thema.
De Thema was ca. anderhalf bereden door een ABN AMRO directeur in Groningen en die had er ca 50 dkm mee gereden. De Mercedes garage kon er niet vanaf komen en de auto bleef daar anderhalf jaar staan. Ik kwam daar over de vloer als assistent accountant en heb de ruil voorgesteld. De dealer van een lastige auto af (waar ze flink op hadden afgeschreven......) en ik een comfortabele auto rijker.
Op het accountantskantoor waar ik toen werkte was ik wel een uitzondering, mijn collega's reden in nieuwe Alfa's 33, Golfjes ed. De partner dacht eerst dat er een klant op bezoek kwam toen ik met de auto op kantoor kwam..........
Echter: de Thema verbruikte veel olie, ca. 1 liter per 1.000 km. Dat vond ik niet aanvaardbaar. De Thema heeft het dan ook maar drie maanden bij me vol gehouden. Toen geruild tegen een 89er Prisma 1.6.
De Thema is wel oud geworden: na een motorrevisie heeft ie het nog 10 jaar volgehouden (dus 13 jaar geworden).
groetjes,
Hans
Mijn 3e Lancia -> een Thema!
Re: Mijn 3e Lancia -> een Thema!
Gave verhalen mbt je voormalig Lancia bezit.
Echter 1 ltr op de 1000 klm, bij een 8v, was volgens een oud dealer/specialist, wel degelijk net binnen de tolerantie waarden die men er op nahield. Ikzelf had daar ook een hard hoofd in, maar als ik zag wat ik met de 1e Thema van mij op lpg heb weggereden, ruim 250.000. Daarna nog gewoon dienst gedaan in Wit Rusland.
Echter 1 ltr op de 1000 klm, bij een 8v, was volgens een oud dealer/specialist, wel degelijk net binnen de tolerantie waarden die men er op nahield. Ikzelf had daar ook een hard hoofd in, maar als ik zag wat ik met de 1e Thema van mij op lpg heb weggereden, ruim 250.000. Daarna nog gewoon dienst gedaan in Wit Rusland.