Operatie "Groene Monster"
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Operatie "Groene Monster"
Zoals sommige van jullie wel weten had ik nog een oude auto van me bij een vriend in de tuin staan. Eén worden met de omgeving. Nu ik me zo bedenk heb ik dat ding al sinds 1997, dus al 12 jaar . Flink wat wat jaren als dagelijks vervoer gebruikt en flink mee gecrost op Zandvoort, in het bos en zelf op t strand .
De laatste 4 jaar heeft die bij Aad in de tuin gestaan.
Afgelopen dinsdagavond hebben we m uit de struiken getrokken, sleepkabel eraan en maar trekken met de Croma. Ging eigenlijk verrassend goed ondanks 4 platter dan platte banden. De kar op gelierd en hup naar de Prunje toe.
Daar m de kar afgeduwd en wat lucht in de bandjes gedaan, ging in de 3 van de 4. Eentje lag helemaal naast de velg.
Maar aan de kant gezet en wat foto's ervan geschoten.
Gisteren aan de eind van de middag, kon wat eerder van werk weg, hebben we m leeggehaald. Lag vol gestopt met onderdelen namelijk. Toen zijn we m is gaan wassen en t veel me helemaal niet tegen wat er onder vandaan kwam, ook blijkt die minder rot te zijn tot nu toe dan ik verwacht had. Even op de grond gelegen en de bodem en balken zien er en voelen hard uit, alleen wat vliegroest op het 1e gezicht. Deuren en spatbordranden vallen mee, reservewielbak is perfect. Alleen links achter in kofferbak zit een gat (is geen dragend deel) en de dorpel zijn aan de voorkant weg maar dat wist ik al. Blanke lak dak is weg en motorkap en kofferbak begint ook te bladderen.
Maar.............. T valt me gewoon 100% mee nu. Wat nu? Toch slopen of maar in het rijtje van de projecten zetten. Van mn meissie mag ik niet slopen en wil t zelf eigenlijk ook niet, stom eigenlijk dat je gehecht kan raken aan zo'n stuk ijzer.
De laatste 4 jaar heeft die bij Aad in de tuin gestaan.
Afgelopen dinsdagavond hebben we m uit de struiken getrokken, sleepkabel eraan en maar trekken met de Croma. Ging eigenlijk verrassend goed ondanks 4 platter dan platte banden. De kar op gelierd en hup naar de Prunje toe.
Daar m de kar afgeduwd en wat lucht in de bandjes gedaan, ging in de 3 van de 4. Eentje lag helemaal naast de velg.
Maar aan de kant gezet en wat foto's ervan geschoten.
Gisteren aan de eind van de middag, kon wat eerder van werk weg, hebben we m leeggehaald. Lag vol gestopt met onderdelen namelijk. Toen zijn we m is gaan wassen en t veel me helemaal niet tegen wat er onder vandaan kwam, ook blijkt die minder rot te zijn tot nu toe dan ik verwacht had. Even op de grond gelegen en de bodem en balken zien er en voelen hard uit, alleen wat vliegroest op het 1e gezicht. Deuren en spatbordranden vallen mee, reservewielbak is perfect. Alleen links achter in kofferbak zit een gat (is geen dragend deel) en de dorpel zijn aan de voorkant weg maar dat wist ik al. Blanke lak dak is weg en motorkap en kofferbak begint ook te bladderen.
Maar.............. T valt me gewoon 100% mee nu. Wat nu? Toch slopen of maar in het rijtje van de projecten zetten. Van mn meissie mag ik niet slopen en wil t zelf eigenlijk ook niet, stom eigenlijk dat je gehecht kan raken aan zo'n stuk ijzer.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
- GammaKappa
- Donateur 2011
- Berichten: 583
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 21:18
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Operatie "Groene Monster"
REDDEN!!!!!!
ik kom je opzoeken als je 'm laat verdwijnen... met een knokploeg...
zonder gekheid, doe je best voor 'm alsjeblieft...
de stervelgen eronder en kijk eens wat er dan weer staat!
ik kom je opzoeken als je 'm laat verdwijnen... met een knokploeg...
zonder gekheid, doe je best voor 'm alsjeblieft...
de stervelgen eronder en kijk eens wat er dan weer staat!
Gamma | Kappa | Lybra | Beta | Sei
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: Operatie "Groene Monster"
Redden gaat t wel worden denk ik, in ieder geval gaan we t proberen. Mn vrouw heeft al gezegd dat ik in volg in de tuin kan gaan slapen als ik m sloop
De 13 inch stervelgen die er onder horen heb ik niet meer, die heb ik jaren geleden verkocht. Nu stom natuurlijk maar toen kreeg ik er heel veel geld voor en dat heb ik in een andere auto gestopt. Maar ik heb nogwel 14 inch stervelgen die zouden er ook nog onder kunnen dan. Ach wielen is op dit moment het minst belangrijke.
Komende week gaan we m verder bekijken om een beeld te krijgen wat er allemaal moet gebeuren aan.
Word dus vervolgd
De 13 inch stervelgen die er onder horen heb ik niet meer, die heb ik jaren geleden verkocht. Nu stom natuurlijk maar toen kreeg ik er heel veel geld voor en dat heb ik in een andere auto gestopt. Maar ik heb nogwel 14 inch stervelgen die zouden er ook nog onder kunnen dan. Ach wielen is op dit moment het minst belangrijke.
Komende week gaan we m verder bekijken om een beeld te krijgen wat er allemaal moet gebeuren aan.
Word dus vervolgd
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
Re: Operatie "Groene Monster"
Aha dus misschien komt er een weblog bij!?
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Operatie "Groene Monster"
Ik wil je niet ontmoedigen, maar als je de auto echt wilt houden, zal eigenlijk alles kaal moeten. Als je nu gaat lappen is het geen blijvende oplossing. En dat is zonde van je tijd en moeite. Wel goed dat er waarschijnlijk weer een 131 aan een tweede/derde leven gaat beginnen!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: Operatie "Groene Monster"
O je ontmoedigd me zeker niet hoor. We gaan eerst is bekijken wat er zowie zo nodig is om de auto weer technisch klaar te maken zodat apk waardig zou zijn. Dan weten we een beetje wat er moet gebeuren en wat en welke spullen we moeten verzamelen.
Als het te doen is gaan we de auto redden en dan moet ie zeker kaal gemaakt worden en doen we t goed. Maar het besluit is op dit moment wel genomen dat we de auto willen redden. Hij is nogmaar 30 jaar oud, veels te jong om te slopen
Als het te doen is gaan we de auto redden en dan moet ie zeker kaal gemaakt worden en doen we t goed. Maar het besluit is op dit moment wel genomen dat we de auto willen redden. Hij is nogmaar 30 jaar oud, veels te jong om te slopen
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: Operatie "Groene Monster"
Vanmiddag weer ff bezig geweest aan de auto, was benieuwd of ie na bijna 5 jaar in de struiken te staan nog starten wilde.
Even oliepeil gecheckt en een accu erin gezet en maar is kijken. Sleutel omgedraaid en na 2 keer kuchen............
VROEMMMMM Als een zonnetje, niks geratel of walmen of wat dan ook. En dat met 5 jaar oude peut.
Klein filmpje ervan:
http://www.youtube.com/watch?v=M20ARGoxA78
Blok doet t dus prima, die gaan we nu uitbouwen en komt toch in de Panorama (ombouw naar diesel gebeurd nogwel een keer maar in de toekomst, wil er nu gewoon weer lekker mee rijden). De auto maken we helemaal leeg en gaan dan gewoon ieder plekje kaal maken en dichtlassen. In een keer maar helemaal goed doen, wilde m eest een beetje oplappen en dan maar zien maar toch besloten om t goed te doen. Vind ze nogmaar, wil m dan wel weer helemaal origineel maken.
Even oliepeil gecheckt en een accu erin gezet en maar is kijken. Sleutel omgedraaid en na 2 keer kuchen............
VROEMMMMM Als een zonnetje, niks geratel of walmen of wat dan ook. En dat met 5 jaar oude peut.
Klein filmpje ervan:
http://www.youtube.com/watch?v=M20ARGoxA78
Blok doet t dus prima, die gaan we nu uitbouwen en komt toch in de Panorama (ombouw naar diesel gebeurd nogwel een keer maar in de toekomst, wil er nu gewoon weer lekker mee rijden). De auto maken we helemaal leeg en gaan dan gewoon ieder plekje kaal maken en dichtlassen. In een keer maar helemaal goed doen, wilde m eest een beetje oplappen en dan maar zien maar toch besloten om t goed te doen. Vind ze nogmaar, wil m dan wel weer helemaal origineel maken.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
Re: Operatie "Groene Monster"
Henk, je weet wat er gebeurd met grootse projecten waar aan begonnen wordt zonder dat er tijd/geld/ruimte/doorzettingsvermogen genoeg voor is... Die stranden.
Denk maar aan mijn 90, de SW en de 128. Denk maar aan de 131 "oma"... Geen tijd en als ik eerlijk ben op dit moment geen zin ook. In de weinige vrije tijd die ik heb wil ik lekker een stukkie rijden en ga ik niet meer onder een auto liggen. Je hebt dat Croma-gasding nog, de Thema LX, de Volumex, de Panorama en een paar oliestokers... Richt je op 1 project tegelijk, maak dat netjes af en begin dan pas met de volgende.... Zorg anders dat hij weer gaat rijden en geniet er zo van, inclusief slechte lak en roest. Das beter dan er helemaal niet van genieten...
Ik zou de motor er uit halen, die fris maken en in de sw zetten. De rest met een kleedje erover weg zetten en wachten op betere tijden....
Denk maar aan mijn 90, de SW en de 128. Denk maar aan de 131 "oma"... Geen tijd en als ik eerlijk ben op dit moment geen zin ook. In de weinige vrije tijd die ik heb wil ik lekker een stukkie rijden en ga ik niet meer onder een auto liggen. Je hebt dat Croma-gasding nog, de Thema LX, de Volumex, de Panorama en een paar oliestokers... Richt je op 1 project tegelijk, maak dat netjes af en begin dan pas met de volgende.... Zorg anders dat hij weer gaat rijden en geniet er zo van, inclusief slechte lak en roest. Das beter dan er helemaal niet van genieten...
Ik zou de motor er uit halen, die fris maken en in de sw zetten. De rest met een kleedje erover weg zetten en wachten op betere tijden....
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971.
- Cromapower
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: Operatie "Groene Monster"
Haha, als je goed leest staat dat er ook Ronald. Blok eruit en in de Panorama en de rest opknappen maar wel achter in het rijtje. Het heeft geen haast.
Blok overbouwen is niet zoveel werk dus dat doen we nu tussendoor dat we aan de Gasbak bezig zijn, waar we ook druk mee zijn. Maar daar kwam veel meer werk uit dan voorzien en het geld was even op. Het laswerk is nu af en we zijn het aan t afwerken. Binnenkort kunnen we t interieur weer afbouwen en maken we de kop af. De Thema en de oude Croma van mn vader staan op de nominatie voor komende winter, dat wil mn vader als project op zich nemen. Gaat wel goed komen hoor, het hoeft niet binnen een maand af. We hebben een auto om mee te rijden en het klussen moet geen straf zijn maar lol. We doen deze dingen samen met mn vader, hartstikke leuk hoor.
We hebben alleen nu besloten dat we t groene monster niet naar de sloop brengen en dat die een nieuw leven krijgt. Tja "Oma", dat was Henk de Tank he die dat gedaan heeft. Aad wilde dat zelf ook helemaal niet.
Zelf heb ik ook bijna geen vrije tijd maar wij vinden t juist leuk om dan tussendoor te klussen. Kwestie van kiezen he.
Maar je hebt wel gelijk dat je er toe zetten moet. Inmiddels rijd de Abarth weer, Opa, oude Diesel van mn Pa loopt weer (willen alleen uit voorzorg de lagers vervangen). Celica is ook bijna klaar, carburateur ligt uitelkaar om schoon te maken en moet nog uitlaat op. Panorama was gewoon een auto met apk maar is gestrand met een kapot blok, maar dat word nu ook opgelost. Denk dat we de projecten best af krijgen maar lekker op onze eigen manier
Jouw Thema en 128 moet je je gewoon ff toe zetten. Kop heb je en laswerk kan ook als die weer rijd. 128 staat blokje naast, dagje werk en die roffelt weer. En de Geilejet dan? Die moet toch alleen naar de RDW voor kenteken toch? Beetje werk en je heb weer zat materiaal om mee te toeren.
Gewoon doen joh, zagen het zelf ook een tijdje niet zitten en dankzij mn meissie heb ik het hele zootje niet bij Stouten neer gegooid. Maar heb dr nu weer grootste lol in.
Blok overbouwen is niet zoveel werk dus dat doen we nu tussendoor dat we aan de Gasbak bezig zijn, waar we ook druk mee zijn. Maar daar kwam veel meer werk uit dan voorzien en het geld was even op. Het laswerk is nu af en we zijn het aan t afwerken. Binnenkort kunnen we t interieur weer afbouwen en maken we de kop af. De Thema en de oude Croma van mn vader staan op de nominatie voor komende winter, dat wil mn vader als project op zich nemen. Gaat wel goed komen hoor, het hoeft niet binnen een maand af. We hebben een auto om mee te rijden en het klussen moet geen straf zijn maar lol. We doen deze dingen samen met mn vader, hartstikke leuk hoor.
We hebben alleen nu besloten dat we t groene monster niet naar de sloop brengen en dat die een nieuw leven krijgt. Tja "Oma", dat was Henk de Tank he die dat gedaan heeft. Aad wilde dat zelf ook helemaal niet.
Zelf heb ik ook bijna geen vrije tijd maar wij vinden t juist leuk om dan tussendoor te klussen. Kwestie van kiezen he.
Maar je hebt wel gelijk dat je er toe zetten moet. Inmiddels rijd de Abarth weer, Opa, oude Diesel van mn Pa loopt weer (willen alleen uit voorzorg de lagers vervangen). Celica is ook bijna klaar, carburateur ligt uitelkaar om schoon te maken en moet nog uitlaat op. Panorama was gewoon een auto met apk maar is gestrand met een kapot blok, maar dat word nu ook opgelost. Denk dat we de projecten best af krijgen maar lekker op onze eigen manier
Jouw Thema en 128 moet je je gewoon ff toe zetten. Kop heb je en laswerk kan ook als die weer rijd. 128 staat blokje naast, dagje werk en die roffelt weer. En de Geilejet dan? Die moet toch alleen naar de RDW voor kenteken toch? Beetje werk en je heb weer zat materiaal om mee te toeren.
Gewoon doen joh, zagen het zelf ook een tijdje niet zitten en dankzij mn meissie heb ik het hele zootje niet bij Stouten neer gegooid. Maar heb dr nu weer grootste lol in.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
Re: Operatie "Groene Monster"
Ik zou zeggen: "Doen!"
In elk geval proberen om hem te conserveren tot je de tijd hebt om ermee aan de slag te gaan. Dat verdient de 131 wel.
Ben benieuwd of we over 20 jaar ook zo praten over mijn Marea...
In elk geval proberen om hem te conserveren tot je de tijd hebt om ermee aan de slag te gaan. Dat verdient de 131 wel.
Ben benieuwd of we over 20 jaar ook zo praten over mijn Marea...
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)