Dino uitlaten: meeting Lago di Garda

Hier praten we exclusief over de auto's die ons gevormd hebben en waar we stiekum nog een enorm zwak voor hebben.
Plaats reactie
jos832
Berichten: 751
Lid geworden op: 21 apr 2010, 15:33
Locatie: Elsas - Frankrijk

Dino uitlaten: meeting Lago di Garda

Bericht door jos832 » 30 apr 2012, 14:46

Terwijl Erwin de 8.32 aan t showen was in Spa zijn wij erop uitgetrokken richting het Gardameer.
Daar was het jaarlijkse Dino treffen van de Italiaanse klub georganiseerd.
Gelijk een goede gelegenheid om de Dino te testen op een langer trajekt ter voorbereiding van IHWC 2012 ;)

Eerst de weg ernaartoe: normaal vanaf mijn woonplaats ca. 6 uur maar ... wij hebben er lekker 10 uur over gedaan.
Vanaf de Gotthard tunnel (pas is geen alternatief want die is wegens erge sneeuwval tot eind mei gesloten :evil: ) begon de ellende.
Natuurlijk was ik vergeten dat het Dinsdag 1 mei is dus..... heel Duitsland erop uit voor een lang weekend naar Italië.
Na deze file van ca. 4 km met 20°C wist ik in iedergeval dat het koelsysteem goed is :thumbup:
Dat is verder nog bewezen door de Files rond Milaan (4 + 10km), Brescia (6km) en net voor de afslag naar Garda (12km) bij 25°C temperaturen.

Net na de Gotthard tunnel kwam ik trouwens 2 Belgische Dino 2000 coupe's tegen en zijn wij met zijn 3-en lekker doorgesukkeld. Opvallend hoe makkelijk je kan invoegen en voor kan dringen in Italië als je in een Italiaanse klassieker rijdt ( en dat het liefst zonder Duits kenteken: deze ALfa werd meerdere malen geblokt!!)

In iedergeval rijdt de Dino perfekt en is dit een fantastische reisauto die in de Tunnels ook nog eens lekker klinkt :lol:

Aangekomen in het Hotel kwamem wij onze andere Dino lotgenoten tegen:
- 2 x Dino 206gt
- 1 x Lancia Stratos Stradale
- 4 x Fiat Dino 2000 Spider
- 5 x Fiat Dino 2400 Spider
- 5 x Fiat Dino Coupe 2000
- 5 x Fiat Dino Coupe 2400

En dit gezelschap ging dus de volgende dag op rij-tour rond het "Lago di Garda"

Hoef ik verder dus niets aan toe te voegen ook als je dan weet dat het weer heel Italiaans was evenals de route, het eten en drinken, de medebestuurders en toeschouwers!!

Het hoogtepunt was toch wel de Zaterdag middag:

- Alle Dino's op de voetgangers boulevard geparkeerd wat normaal nooit begaanbaar is!
Hier werd ook nog een TV reportage gemaakt voor een programma over klassiekers (moet nog uitvinden wanneer en waar dit wordt uitgezonden!).

De Reis werd op Zondag middag afgesloten met een lunch op zin Italiaans wat op terugweg wat konzentratie problemen met zich mee bracht. Maar met wat Doppio's kan je veel rechtzetten :D

Het enige minpuntje van de reis: het rechterachterwiel lager begon van zich te laten horen bij het nemen van rotondes en scherpe bochten naar links in de loop van de Zaterdag.
Dit is erger geworden en dus hebben wij besloten over de snelwegen (wel saai) weer terug te rijden.
Kwamen er dus heelhuids mee thuis!
Ga nu dus de 2 lager aan beide kanten (bij een kapotte volgt de andere ook wel leert de ervaring!) laten vervangen.
En dan is de DINO klaar voor de volgende uitdaging: IHWC - 2012 incl. de Mille Miglia!

Hieronder wat foto's en ook via: http://www.casimages.com/galerie.php?id=237366h143626" onclick="window.open(this.href);return false;
Dino parkeerplaats
Dino parkeerplaats
Dino Boom
Dino Boom
Bijlagen
Tussenstop
Tussenstop
LANCIA!!!!!
LANCIA!!!!!

Gebruikersavatar
Hans8V
Donateur 2011
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:16
Locatie: Zwolle

Re: Dino uitlaten: meeting Lago di Garda

Bericht door Hans8V » 30 apr 2012, 19:56

Geweldig! De beter weekendjes weg :D heb je toevallig wat meer foto's van die Stratos....
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75

jos832
Berichten: 751
Lid geworden op: 21 apr 2010, 15:33
Locatie: Elsas - Frankrijk

Re: Dino uitlaten: meeting Lago di Garda

Bericht door jos832 » 30 apr 2012, 20:43

Laat ik dat nou toevallig hebben 8-)

Al zijn het er maar 3!
Stratos motor
Stratos motor
Stratos Interieur
Stratos Interieur
IMG_2788.JPG
Hebben voor nog te hebben (= dromen!!).
Hebben voor nog te hebben (= dromen!!).
En kijk ook eens op deze site: http://www.stratosgialla.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: Dino uitlaten: meeting Lago di Garda

Bericht door Erwin123 » 30 apr 2012, 22:24

Leuk verslag Jos!

Nu nog even de lagers vervangen en we kunnen gaan knallen met IHWC. Ik heb er zin in.

Gebruikersavatar
Stefan Elshout
Berichten: 627
Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:32

Re: Dino uitlaten: meeting Lago di Garda

Bericht door Stefan Elshout » 01 mei 2012, 00:37

Mooie foto's, mooie locatie, mooie auto's, mooi weer, mooie geluiden.... met andere woorden, ziet er goed uit :thumbup:

Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Dino uitlaten: meeting Lago di Garda

Bericht door Paolo » 01 mei 2012, 08:55

Gewéldig!!! En dat schept veel vertrouwen voor de IHWC inderdaad. Ik ga me alvast heel erg verheugen :thumbup:
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

Arrien
Berichten: 408
Lid geworden op: 05 jul 2009, 22:05
Locatie: veenendaal

Re: Dino uitlaten: meeting Lago di Garda

Bericht door Arrien » 01 mei 2012, 17:38

Ook al iemand die weer een lekker weekendje gehad heeft. :thumbup:
Lancia thema 8.32 1988. V8-power.

Plaats reactie

Terug naar “Onze klassiekers”