Op onze fietsreis terug uit Zweden kwam ik in Kopenhagen de enige Lancia Thema in 2000 km tegen, en een oorspronkelijk Nederlandse nog wel, wat ik kon zien aan het XJ kenteken dat in de ramen gegraveerd stond. Een dieppaarse carrosserie in mooie staat, het Poltrona interieur enigszins vermoeid, nette Integrale wielen (die ik persoonlijk niet heel geslaagd vind op een Thema). De rechter mistlamp hing losjes uit de bumper, toch een dure grap als je die moet vervangen - ik heb er nog steeds een nodig…
Het was al avond dus de foto’s zijn niet top, maar wel heel leuk en bijzonder om er een in het wild tegen te komen in het hoge noorden.
Origineel NL Thema in Kopenhagen
-
Re: Origineel NL Thema in Kopenhagen
Fraaie spot!
- Cromapower
Gave spot zeg
Ik ben ook in Denemarken nu maar ben nog geen enkele Lancia tegen gekomen
Ik ben ook in Denemarken nu maar ben nog geen enkele Lancia tegen gekomen
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
- wpcastillom
Misschien een Saab 600
Was afgelopen weken op mijn favoriete camping aan het Lago di Mergozzo, vlakbij het Lago Maggiore. Op een dag wilde we via Stresa met de boot naar 1 van de borromeische eilanden, en onderweg daarna toe zag ik 2x een Thema, helaas geen foto's want ik reed, 1 x eerste serie grijs, zag er goed uit, 1 x 2e serie beetje shabby. Ziet juist in Italie weinig klassieks, behalve de Panda, denk ik gevolg van slooppremies in het verleden. De Thema uit Denemarken, is dat niet die bordeaux rode van Ard 420? weet niet of zijn naam klopt.
-
Deze koets was heel donker aubergine, ik denk relatief recent gespoten, maar weet niet of het de originele kleur is.