Forumvervuiling

Hier kun je je eigen projecten kwijt. Van vervangen van de bougies tot volledige restauratie; houd ons hier op de hoogte en plaats foto's!
Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: Forumvervuiling

Bericht door Volumex » 25 jan 2021, 11:30

Het was de 130 lampredi V6 en niet de busso V6. Alfa en fiat/ Lancia hadden tot 1986 niets met elkaar van doen en de busso V6 is pas in de loop van de late jaren zeventig ontwikkeld, terwijl de montecarlo al begin jaren zeventig in de pen zat als grotere broer van de fiat x1/9 (de x1/20).
Er bestond ook een prototype van de montecarlo V6 waarmee men zelfs in 1974 de giro d’italia heeft gereden.

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Forumvervuiling

Bericht door Maarten-Jan » 26 jan 2021, 19:16

Was het dan niet stiekem de Dino V6? Ik vond de Lampredi V6 te lomp voor de MC... maat wellicht komen we eruit door het aan Paolo Martin te vragen.

Gefeliciteerd Dick met in ieder geval je 4e plek in mooiste Lancia's! Hopelijk krijg je veel stemmen!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: Forumvervuiling

Bericht door Volumex » 27 jan 2021, 11:16

De lampredi V6 in de se030 was opgeboord tot 3,5 liter en leverde 285 pk. Niet heel misselijk. Later ook nog gebruikt in de se030 (het prototype voor de 131 abarth).
Maar mIsschien praten we zelfs over een nieuw te ontwikkelen V6 die bedoelt was voor de lancia gamma (dat werd later ook de boxer). Ook een door pininfarina ontwikkelende en deels gebouwde auto. Al was daarvoor iemand anders, nl. aldo brovarone verantwoordlijk. En die leeft niet meer dus die kunnen we het niet vragen.

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Forumvervuiling

Bericht door Maarten-Jan » 27 jan 2021, 11:36

Een boxer past helaas niet in de Montecarlo. Die is te breed voor de beschikbare ruimte. Hoe komen we in contact met Paolo Martin?
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: Forumvervuiling

Bericht door Erwin123 » 27 jan 2021, 18:53

gewoon emailen ;-) Doe m de groeten van mij. Hij spreekt geen Engels.
paolomartinpininfarina.jpg

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Forumvervuiling

Bericht door Maarten-Jan » 27 jan 2021, 19:25

Top Erwin, ik ga eraan werken!

Ondertussen al wel een aanwijzing rijker; via zijn website https://www.bestinsketch.it/index.php/it/ kwam ik op de site van de Alfa Club Italië terecht waar ik de volgende zin aantrof: "Het oorspronkelijke idee was om de 3.0 liter V6 motor te behouden die al op de X1/20 ... te zien was". Dit is deels in tegenspraak met het slagvolume van de V6 zoals dat eerder in het artikel genoemd wordt maar geeft wel een duidelijke aanwijzing dat de lompe Lampredi bedacht was voor de Montecarlo. Met dus 285pk... supercar segment waardes. Maar ook een geruststelling dat het chassis van de MC wel wat extra pk's kan verwerken. Ik ga Paolo Martin eens mailen met mijn vraag voor een definitief antwoord.

Ook een erg mooie foto Erwin!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Forumvervuiling

Bericht door Maarten-Jan » 28 jan 2021, 15:26

Het antwoord van Paolo Martin (vertaald met Google translate):
Wat je vraagt ​​over het chassis, de motor of andere mechanismen weet ik niet, aangezien het stylingontwerp werd goedgekeurd, volgden wij bij het stylingcentrum het project niet meer.
Het verhaal begon met deze briefing; om een ​​2-persoons auto te bestuderen voor een jong publiek met sportieve eigenschappen en tegen een redelijke prijs. Daarom werden de eerste ontwerpen gemaakt op het chassis en de voorste motor van de Fiat 128 met de projectnaam “Sport Giovani”. Later veranderde de directie het programma en koos voor een dwars geplaatste motor achterin met een nader te definiëren chassis, projectnaam FIAT X1 / 20, de verplaatsing werd niet bepaald maar had geen invloed op de interne afmetingen.
Ik heb de tekeningen gemaakt en gemodelleerd op schaal 1/10.
Stel op zaterdagochtend Ing Pininfarina, advocaat. G. Agnelli besloot om een ​​Lancia-grille vooraan te plaatsen, dus de Montecarlo was geboren,
Wat dit betreft, als je naar het planprofiel van de grille kijkt, zie je dat deze een andere straal heeft dan die van de kap, dus dat was deze fout gebleven !!

Ik weet niets anders
Beste wensen
Paolo Martin
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: Forumvervuiling

Bericht door Erwin123 » 28 jan 2021, 19:16

Mooie aanvulling MJ. Je kunt niet meer achterblijven, ik verwacht nu ook dat je een pose foto maakt met de MC en Paolo Martin :thumbup:

Gebruikersavatar
PietrottoV
Berichten: 131
Lid geworden op: 08 sep 2013, 17:01
Contacteer:

Re: Forumvervuiling

Bericht door PietrottoV » 29 jan 2021, 10:39

Een '2 persoons auto voor een jong publiek'.

Tot welke leeftijd zal dat ongeveer gelden? :D

De vertaling van dat stukje over de Lancia-grille begrijp ik niet helemaal.

jos832
Berichten: 751
Lid geworden op: 21 apr 2010, 15:33
Locatie: Elsas - Frankrijk

Re: Forumvervuiling

Bericht door jos832 » 15 feb 2021, 09:50

Het publiek wat jong was in de jaren 70-tig.....

Betekent dus: ons allemaal 8-)

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”