Prisma updates
- wpcastillom
Re: Prisma updates
Eindelijk weer vooruitgang! AP tuning heeft het MS3 motormanagement lekker lopend gekregen Vandaag op de rollenbank geweest, 186 pk!
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Contacteer:
Zo! Uit de 1.6 turbo? Dat is een mooi resultaat
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Mooie waardes! En vooral belangrijk dat het blok lekker gretig loopt!
De dip bij 5000 rpm konden ze er niet uitkrijgen? Of is daar een goede verklaring voor?
De dip bij 5000 rpm konden ze er niet uitkrijgen? Of is daar een goede verklaring voor?
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75
- wpcastillom
Ja, die dip was me nog niet opgevallen. Ik zal er volgende keer naar vragen. Sowieso zijn er nog wel een aantal schoonheidsfoutjes die nog aangepakt moeten worden.
- wpcastillom
Even wat minder nieuws. Week geleden kwam ik net bij de tuner vandaan. Even in een tunneltje terugschakelen en extra gas erop... bam! Auto liep daarna op twee cilinders
Door de Anwb gesleept naar Collewijn in Badhoevedorp. Hij heeft een compressietest gedaan en cilinder 1 en 2 hebben geen compressie meer. Hij gaat binnenkort de kop eraf halen om te kijken wat er mis is. Hopelijk valt het mee.
Door de Anwb gesleept naar Collewijn in Badhoevedorp. Hij heeft een compressietest gedaan en cilinder 1 en 2 hebben geen compressie meer. Hij gaat binnenkort de kop eraf halen om te kijken wat er mis is. Hopelijk valt het mee.
Dat is wel balen als zoiets gebeurd maar misschien is het alleen de koppakking tussen cilinder 1 en 2. Als het de koppakking is kun je misschien een sterkere variant monteren om herhaling te voorkomen? Ik heb zelf een koppakking van het merk Athena en deze zou versterkt moeten zijn, maar ik weet niet of ze ook voor jou motor worden gemaakt.
- wpcastillom
Ja, ik ga nu zeker voor een versterkte koppakking! Volgens mij is de koppakking van mijn blok gelijk aan die van de 2.0 8v integrale.
Dan is die het zelfde als mijn auto en heb je heel wat keuze. Zo veel keuze zelfs dat je goed moet opletten welke dikte je neemt zodat je de compressie niet te veel gaat veranderen.
Nu maar hopen dat het ook echt alleen maar de koppakking is.
Nu maar hopen dat het ook echt alleen maar de koppakking is.
- wpcastillom
Koppakking is vervangen, uiteindelijk een standaard koppakking geworden. Gelukkig was er verder geen schade aan de motor.
Dat is dan goed gegaan gelukkig. Ik heb zelf trouwens alleen maar een sterkere pakking genomen omdat dat de enige was welke paste met de overmaat zuigers.