Ophanging en meer
Geplaatst: 20 apr 2019, 14:39
Omdat ik de Thema niet als dagelijks vervoer gebruik heb ik de laatste 2 jaar de auto eens flink onderhanden genomen.
Ik ben begonnen met de achterwielophanging, want die hebben ze eens gemolesteerd door hem verkeerd omhoog te krikken. Alles is er afgehaald, incl. brandstoftank en remleidingen. Zo gelijk alle roestplekjes kunnen aanpakken.
Dwarsbalk (van aan SW), fusee en remmen gestraald en gelakt, de rest nieuw. Ik heb geen lagers met ABS ring (van SKF/FAG) kunnen vinden, dus heb ik het gehele ABS systeem gedemonteerd. De modulator/pomp en ECU zaten toch in de weg. Remleidingen nagemaakt van CuNiFer.
Bouten en moeren wou ik galvaniseren maar die zijn bijna allemaal 10.9 / R10 staal en die kunnen zwakker worden door het proces.
Zie foto voor het resultaat. Ik denk dat de achterwielophanging er weer een poosje tegenaan kan.
Ik ben begonnen met de achterwielophanging, want die hebben ze eens gemolesteerd door hem verkeerd omhoog te krikken. Alles is er afgehaald, incl. brandstoftank en remleidingen. Zo gelijk alle roestplekjes kunnen aanpakken.
Dwarsbalk (van aan SW), fusee en remmen gestraald en gelakt, de rest nieuw. Ik heb geen lagers met ABS ring (van SKF/FAG) kunnen vinden, dus heb ik het gehele ABS systeem gedemonteerd. De modulator/pomp en ECU zaten toch in de weg. Remleidingen nagemaakt van CuNiFer.
Bouten en moeren wou ik galvaniseren maar die zijn bijna allemaal 10.9 / R10 staal en die kunnen zwakker worden door het proces.
Zie foto voor het resultaat. Ik denk dat de achterwielophanging er weer een poosje tegenaan kan.