Nadat ik de 8.32 SW na 5 jaar stilstand wakker had gemaakt, heb ik er een toprit mee gemaakt naar Italië. Met mijn jaarlijkse vrienden van IHWC en met Gerrit uit Beesd als bijrijder heeft de 8.32 laten zien dat hij nog steeds goed mee kan komen. Zonder problemen reden we 3500km erbij op. Dat maakt dat de auto nu ronde de 115dkm op de teller heeft, Ik heb er dus inmiddels ongeveer 30dkm mee gereden. Het blijft een fijne wagen!
Om hem te belonen besloot ik twee projecten op te gaan pakken. Dat maakt de auto min of meer af:
Ik begon met de dakrails. Daarvoor moet de hemel eruit. Dat betekent dat alles rondom het dak los moet. Van handgrepen tot A, C en D-stijl bekleding. Het is een heftige klus. Met de dakbedekking weg heb ik alle butyl die onder de dakplaat gedrukt zit opnieuw aangedrukt. Door de warmte was een groot deel van deze paste uit de sponningen gelekt waardoor er ruimte zat tussen de dakspanten en de dakplaat. Het maakt het dak direct steviger. De nieuwe rails zijn type 3 en gerestaureerd. De oude waren massief aluminium en die zijn wat zwaarder dan de type 3 lijsten. Ik monteerde ze met veel butyl kit dat ik bij de bootonderdelenwinkel kocht. Kenmerk van butyl is dat het goed plakt aan staal en waterdicht afsluit maar ook weer demontabel is. De auto knapte per gemonteerde lijst op en het eindresultaat mag er zijn!
De kunst van de butylkit is overigens om niet alleen de steunen van de rails rijkelijk in te smeren rondom de draadeinden maar ook de ringen die onder tegen de carrosserie aankomen bij het vastdraaien moeten flink in de kit gemonteerd worden.