binnenkort opnieuw een thema busso v6 op de baan!
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4550
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: binnenkort opnieuw een thema busso v6 op de baan!
En als je de Thema's praktischer wilt maken, ik heb nog een deelbare achterbank liggen in die kleur.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
- Cromapower
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
- Locatie: Brouwershaven
Re: binnenkort opnieuw een thema busso v6 op de baan!
Mooi project, dat gaat weer een mooie worden 

Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V
Re: binnenkort opnieuw een thema busso v6 op de baan!
Hey!Maarten-Jan schreef: ↑25 nov 2022, 08:54Gave velgen! Welk merk en type zijn ze? Ik zoek nog wat mooiers voir mijn montecarlo....
Goed bezig ook, meteen alles aanpakken is het beste!
Het zijn Bola B10 velgen, na lang zoeken is dit volgens mij nog het enige merk dat 4x98 met juiste ET kon leveren.
https://bolawheels.co.uk/bola-b10/
Re: binnenkort opnieuw een thema busso v6 op de baan!
eventjes al een nieuwe update!
nieuwe multiriemen en distributieriem zit er op.
nieuwe bougies en kabelset zit er ook op.
nieuwe olie en filter ook.
de opgemaakte kleppendeksels en luchtinlaat zit er ook op.

bij de demontage hadden we ook gezien dat de thermostaat ook aan vernieuwing toe was maar nergens konden we de juiste thermostaat terug vinden.
als ik online zocht kon ik enkel een volledig thermostaathuis met thermostaat in vinden maar dit koste al snel boven de 100€
na even zoeken op ebay kwam ik deze tegen dat komt van een alfa 155,166 en lancia thesis, met daarin de thermostaat die ik nodig heb en het was plug&play!

ondertussen de volledige uitlaat er uit gehaald, de voordelen die ik kocht voor een 164 nieuwe flenzen op gelast.
Katalysator opfrissen en heb reeds een nieuwe middenpijp+demper en achterpijp en demper liggen (deze niet op de foto).
Na de keuring gaat de originele achterpijpen demper weg en komt er een directe lijn terug vanaf de middendemper.
nieuwe multiriemen en distributieriem zit er op.
nieuwe bougies en kabelset zit er ook op.
nieuwe olie en filter ook.
de opgemaakte kleppendeksels en luchtinlaat zit er ook op.

bij de demontage hadden we ook gezien dat de thermostaat ook aan vernieuwing toe was maar nergens konden we de juiste thermostaat terug vinden.
als ik online zocht kon ik enkel een volledig thermostaathuis met thermostaat in vinden maar dit koste al snel boven de 100€

na even zoeken op ebay kwam ik deze tegen dat komt van een alfa 155,166 en lancia thesis, met daarin de thermostaat die ik nodig heb en het was plug&play!

ondertussen de volledige uitlaat er uit gehaald, de voordelen die ik kocht voor een 164 nieuwe flenzen op gelast.
Katalysator opfrissen en heb reeds een nieuwe middenpijp+demper en achterpijp en demper liggen (deze niet op de foto).
Na de keuring gaat de originele achterpijpen demper weg en komt er een directe lijn terug vanaf de middendemper.
Re: binnenkort opnieuw een thema busso v6 op de baan!
bij de demontage kwamen we er ook op uit dat de radiator en die van de airco aan vernieuwing toe waren.
Die van de airco hebben we reeds liggen maar is niet 100% plug&play waar we enkel de montagepunten moeten langer maken om te bevestigen, de aansluitingen zijn wel hetzelfde.
De radiator zelf was een ander probleem, nergens meer een nieuwe te vinden....
De originele binnen gedaan bij herstellers maar zij kunnen niet garanderen dat ze deze kunnen herstellen.
Gisteren zoek ik even op ebay en wat zie ik van een verkoper in italie, een nieuwe valeo radiator.
Deze dus maar meteen gekocht, als de andere nog gemaakt kan worden heb ik al mooi een reserve liggen.

nu kunnen we langzaam aan naar het testen dat de motor oliedruk zal maken, en de brandstofpomp nog werkt.
dan de benzinetank uithalen, leegmaken van de oude benzine en opnieuw vullen en dan hopelijk start die opnieuw.
Die van de airco hebben we reeds liggen maar is niet 100% plug&play waar we enkel de montagepunten moeten langer maken om te bevestigen, de aansluitingen zijn wel hetzelfde.
De radiator zelf was een ander probleem, nergens meer een nieuwe te vinden....
De originele binnen gedaan bij herstellers maar zij kunnen niet garanderen dat ze deze kunnen herstellen.
Gisteren zoek ik even op ebay en wat zie ik van een verkoper in italie, een nieuwe valeo radiator.
Deze dus maar meteen gekocht, als de andere nog gemaakt kan worden heb ik al mooi een reserve liggen.

nu kunnen we langzaam aan naar het testen dat de motor oliedruk zal maken, en de brandstofpomp nog werkt.
dan de benzinetank uithalen, leegmaken van de oude benzine en opnieuw vullen en dan hopelijk start die opnieuw.
- wpcastillom
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 18:04
- Locatie: Amsterdam
Re: binnenkort opnieuw een thema busso v6 op de baan!
Lekker bezig! 

Re: binnenkort opnieuw een thema busso v6 op de baan!
Hier is ie dan, waarschijnlijk the holy grail voor wie een Busso Thema heeft.
Een gloednieuwe Valeo radiator helemaal uit Italië.

Ook heb ik een nieuwe brandstofpomp moeten aankopen.
En wat zouden de meesten doen, op Autodoc op gelijkaardige site kijken en volgens hun model kopen wat de site aangeeft en bij de Thema (V6) is dat snel boven 100 of 200€ afhankelijk welke je koopt.
Wat ik heb gedaan is eerst op Eper gekeken en het origineel onderdeelnummer gezocht en dit in google gezocht.

Met als resultaat kom ik op brandstofpompen uit die beginnen vanaf 30€ en kocht ik mij dus deze vanwege 3j garantie ; https://www.autoonderdelen24.be/stark-16157001.html
Op de site staat dat deze enkel geschikt is voor Lancia dedra sedan, delta 1 en 2 maar als je in de lijst kijkt met welke originele onderdeelnummers overeenkomt staat die van de Thema er wel mooi tussen.
Zo gaat het mooi vooruit!
Een gloednieuwe Valeo radiator helemaal uit Italië.

Ook heb ik een nieuwe brandstofpomp moeten aankopen.
En wat zouden de meesten doen, op Autodoc op gelijkaardige site kijken en volgens hun model kopen wat de site aangeeft en bij de Thema (V6) is dat snel boven 100 of 200€ afhankelijk welke je koopt.
Wat ik heb gedaan is eerst op Eper gekeken en het origineel onderdeelnummer gezocht en dit in google gezocht.

Met als resultaat kom ik op brandstofpompen uit die beginnen vanaf 30€ en kocht ik mij dus deze vanwege 3j garantie ; https://www.autoonderdelen24.be/stark-16157001.html
Op de site staat dat deze enkel geschikt is voor Lancia dedra sedan, delta 1 en 2 maar als je in de lijst kijkt met welke originele onderdeelnummers overeenkomt staat die van de Thema er wel mooi tussen.
Zo gaat het mooi vooruit!
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4550
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: binnenkort opnieuw een thema busso v6 op de baan!
Klopt, zo moet je het aanpakken. Lancia kocht dat soort pompen gewoon in en deze zijn dus ook voor andere auto's gemaakt. Zo begon ik jaren terug al. Toen was er nog geen internet maar zag ik op de sloop dat de benzinepomp van een Opel Senator precies hetzelfde was als die van de Fiat Argenta....
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: binnenkort opnieuw een thema busso v6 op de baan!
Alvast een paar sfeerplaatjes hoe het reeds verder zit.
En ondertussen bezig met een probleempje; http://www.forum.lanciathema.nl/viewtop ... 390#p31390

En ondertussen bezig met een probleempje; http://www.forum.lanciathema.nl/viewtop ... 390#p31390
