Ruitenwisser ervaring??

Vraagbaak carrosserie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans8V
Donateur 2011
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:16
Locatie: Zwolle

Ruitenwisser ervaring??

Bericht door Hans8V » 16 jan 2009, 23:21

Vraagje voor de ervaringsdeskundigen!
Nu ik al een tijd met auto's aan het onderhouden ben is er toch één ding waar ik nog niet genoeg van weet: Ruitenwissers!

Dit is inderdaad niet iets waar je echt wakker over hoeft te liggen, maar misschien weet een mede forummer wel meer, of hebben jullie nuttige ervaring...

Ik wil dus gewoon ruitenwissers die het langer dan een jaar volhouden, en dan ook nog een beetje hun prijs in verhouding tot andere wissers waard zijn. ;)
In het verleden heb ik wel eens wissers bij Lausalec gekocht voor € 23 per stuk :shock: (merk even vergeten) en die maakten al strepen na 3 maanden. En na een jaar moet je ze echt vervangen. Toen voor ongeveer € 15 van de Brezan, en ook niet veel beter. Bij de Gamma geprobeerd (€ 4,99) en die doen het niet eens zo heel slecht, alleen zijn die gewoon mechanisch te gammel. Nu een wisser van de Praxis (Amcar € 3,99) erop, en die zijn wel wat degelijker dan die van de Gamma, maar het rubber is eigenlijk allemaal gelijk. Het rubber van de goedkope wissers droogt misschien iets eerder uit dan de dure, maar drie goedkope achter elkaar houden het zeker langer uit dan één dure.

Maar wie heeft er een goede tip :?:
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75

Gebruikersavatar
Cromapower
Berichten: 1664
Lid geworden op: 19 okt 2008, 01:30
Locatie: Brouwershaven

Re: Ruitenwisser ervaring??

Bericht door Cromapower » 17 jan 2009, 00:04

Ik heb op mn Thema en Croma (want t zelfde uiteraard) gewoon wisserbladen van Bosch.
Zijn niet de goedkoopste maar werken wel t beste en diverse jaren. Ik haal ze alleen in Duitsland want daar zijn ze een stuk goedkoper, ik kom regelmatig in Duitsland dus vandaar dat ik ze voor al mn auto's daar haal. Ik geloof dat ik iets van nog geen 25 euro heb betaald vvor mn setje die ik laatst voor mn Croma haalde.

Heb ook wel is praxisspul geprobeerd maar dat was echt bagger.
Lancia Thema 2.0 16V LS, Fiat Croma 2.0 16V, Fiat 131 Volumetrico Abarth, Fiat 131 Panorama en dailydriver Fiat Croma 1.9 MJTD 16V

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Ruitenwisser ervaring??

Bericht door Maarten-Jan » 17 jan 2009, 08:34

Ik heb ook altijd Bosch. Haal het bij de Brezan; korting met LCN pas. Je schijnt rubber ook op de rol te kunnen kopen. Dan kun je je eigen wisser maken.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Plaats reactie

Terug naar “Carrosserie”