Stoelverwarming werkt niet

Vraagbaak techniek
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robkg
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:21

Stoelverwarming werkt niet

Bericht door Robkg » 06 nov 2013, 16:53

Buiten dat de stuurbekrachtiging lawaai maakt, vergat ik nog te vragen waar de unit/relais/zekering voor de stoelverwarming zit. De bestuurderskant werkt namelijk niet. Alle zekeringingen in de zekeringenkast zijn gewoon heel, het lampje op het dashboard gaat ook gewoon branden. Maar warm worden doet die niet, zelfs niet als het buiten 8 graden is.
Lancia K SW 2.4 20v

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Stoelverwarming werkt niet

Bericht door Maarten-Jan » 06 nov 2013, 18:08

Doorgaans (in de Berlina) rechts achterin.

het lampje heeft geen relatie tot het wel of niet werken van de verwarming, het geeft alleen aan dat het relais bekrachtigd wordt. Ik denk dat de verwarming in de stoel gebroken is. Dat kun je vrij eenvoudig meten door de weerstand op te nemen.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

arjan kooi
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 sep 2009, 19:21

Re: Stoelverwarming werkt niet

Bericht door arjan kooi » 06 nov 2013, 22:42

Heb afgelopen weekend een leder interieur overgezet in mijn Thema, nadat het originele alcantara zo goed als doorgesleten was. Het is alleen een serie2 interieur, en zijn dus de aansluitingen anders dan bij mijn 3e serie interieur. Plus en min waren zo gevonden, maar de rest(stoelverwarming) valt nog even niet mee. Is er iemand met ervaring op dit gebied ? Het is een origineel Poltrona Frau interieur, wat met enig reinigings en verf werk er weer goed uit ziet.

Gebruikersavatar
Robkg
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:21

Re: Stoelverwarming werkt niet

Bericht door Robkg » 08 nov 2013, 13:51

Maarten-Jan schreef:Doorgaans (in de Berlina) rechts achterin.

het lampje heeft geen relatie tot het wel of niet werken van de verwarming, het geeft alleen aan dat het relais bekrachtigd wordt. Ik denk dat de verwarming in de stoel gebroken is. Dat kun je vrij eenvoudig meten door de weerstand op te nemen.
In de kofferbak bedoel je dan? Achter de bekleding neem ik aan. Zal daar eens gaan kijken.

Dat het lampje alleen voor de stuurstroom was vermoedde ik al.
Lancia K SW 2.4 20v

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”