Nokje gaskabelhouder
- wpcastillom
Nokje gaskabelhouder
Goedendag, op mijn gasklephuis zit normaalgesproken een nokje die de neutrale stand van de gasklep bepaalt als je geen gas geeft. Het is het nokje dat op onderstaande foto is omcirkeld.
Dit nokje is bij mijn gasklephuis weggeschuurd. Weet iemand of dit kwaad zou kunnen?Re: Nokje gaskabelhouder
Als dat nokje te laag staat kan de gasklep tegen de binnenkant van het gasklephuis aankomen en beschadigen en misschien zelfs gaan klemmen. Bij de Thema hoort daar een speling te zitten van 0.05 ~ 0.10 mm.
Dat nokje zou een schroef moeten zijn en is dus in te stellen als het moet.
Misschien proberen of je een voelermaat van 0.05 mm langs de onderkant van de gasklep kan schuiven als hij in de nulstand staat.
Dat nokje zou een schroef moeten zijn en is dus in te stellen als het moet.
Misschien proberen of je een voelermaat van 0.05 mm langs de onderkant van de gasklep kan schuiven als hij in de nulstand staat.
- wpcastillom
Re: Nokje gaskabelhouder
Bedankt!
- wpcastillom
Een andere vraag, ik merk dat er nogal wat speling zit op het hieronder geel omcirkelde busje.
Dat is nummer 9 in het plaatje hieronder.
Weet iemand wat vervangen dient te worden om deze speling eruit te krijgen?Re: Nokje gaskabelhouder
Geen idee, zoiets zit niet bij mijn Thema, zal iets Prisma specifiek zijn?
Misschien zit daar een kunststof busje welke vervangen kan worden maar dan zou je hem moeten demonteren om te zien wat eventueel gemaakt kan worden.
Misschien zit daar een kunststof busje welke vervangen kan worden maar dan zou je hem moeten demonteren om te zien wat eventueel gemaakt kan worden.
- wpcastillom
Ik zal eens kijken.