portier handgreep rechts voor Thema 1e type 1986

Plaats reactie
Arnoud6V
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 sep 2015, 21:53

portier handgreep rechts voor Thema 1e type 1986

Bericht door Arnoud6V » 27 mei 2019, 21:46

Hallo Thema liefhebbers
Heeft iemand voor de rechter voordeur van een 1e type een handgreep liggen want bij mij kan je bij het omdraaien van het sleuteltje niet het slot bedienen er is een stangetje afgebroken die de verbinding vormt naar het inwendige van de deur. Van binnen op slot doen is geen probleem maar je moet wel steeds een hele duik door de auto maken. Bij voorbaat hartelijk dank voor de moeite. Arnoud

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: portier handgreep rechts voor Thema 1e type 1986

Bericht door Maarten-Jan » 28 mei 2019, 22:17

Tuurlijk! Er is geen verschil met latere series, behalve de deurgreep. Maar je kan het binnenwerk wel overzetten. Is het slangetje zelf afgebroken of het mechanisme van de hendel? Als het alleen het slangetje is hoef je alleen die te vervangen.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Arnoud6V
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 sep 2015, 21:53

Re: portier handgreep rechts voor Thema 1e type 1986

Bericht door Arnoud6V » 11 jun 2019, 21:41

Hallo Maarten Jan
Bedankt voor je reactie, ik heb inmiddels het slotje weer gereed het bleek dat de dikke schijf waar het stangetje voor de slot bediening aan vast zit los geraakt was waardoor het draaien van het sleuteltje niet werd overgebracht.De schijf wordt geborgd door een ring, maar die was zoek! Op de draaibank heb ik een nieuwe gemaakt en nu werkt het weer.Mijn vraag kan dan weer van de site, hoe doe ik dat?
Groet en toto ziens Arnoud

Plaats reactie

Terug naar “Onderdelen”