Lancia R.I.P.

Wat heb je aan nieuws gespot? Plaats hier de links
Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: Lancia R.I.P.

Bericht door Erwin123 » 10 jan 2014, 21:35

http://www.autoweek.nl/nieuws/26414/lan ... ij-leukste" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hans8V
Donateur 2011
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:16
Locatie: Zwolle

Re: Lancia R.I.P.

Bericht door Hans8V » 11 jan 2014, 18:29

Of toch niet het einde in exportmarkten... http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... cia__.html" onclick="window.open(this.href);return false; :?

Wordt vervolgd...
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Lancia R.I.P.

Bericht door Maarten-Jan » 12 jan 2014, 10:50

Gisteren op de nieuwjaarsreceptie van de LCN toch enige nuance gehoord:
- Het lijkt alsof Marchione voor zijn beurt gepraat heeft
- FIAT Italie bevestigt niet maar ontkent ook niet
- Dealer organisatie weet nog van niks
- Geen nieuwtjes van Lancia bij de autobeurs in Geneve
Het ziet er dus naar uit dat dit een directiebeslissing is die nog niet bekend was op de lagen onder directieniveau. Onhandig van hem maar ik vermoed idd een definitief besluit.

Eens te meer een reden om je Lancia te blijven koesteren!

Ter info:
Wij waren laatst op bezoek bij vrienden in Leiden. Hun kinderen (8 - 13 jaar) kenden het merk Lancia niet eens! Nu zijn ze geen autoliefhebber, maar het zegt mij al genoeg. Lancia is zo onbekend bij het gewone publiek, dat gaat gewoon niet meer lukken. Het bevestigt gelukkig dat wij in iets exclusiefs rijden. Daar ben ik heel blij mee aangezien het minder leuk zou zijn als half Nederland in een Thema zou rijden. Overigens vonden die zelfde kinderen mijn Thesis een verschrikkelijk mooie auto. Kinderen hebben dus wel smaak!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 1813
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:00
Locatie: Baarn

Re: Lancia R.I.P.

Bericht door Frank » 12 jan 2014, 11:32

Het is jammer maar ik denk wel onvermijdelijk. Als het zo doorgaat vrees ik dat de Italiaanse autoindustrie alleen kan bestaan met nicheprodukten. Net zoals het in de motorfietsindustrie is gegaan toen de Japanners de wereld veroverden. In Italië worden alleen nog speciale en exclusieve motoren gemaakt, gelukkig wel met enig succes.

Komen er straks alleen nog Maserati's en Ferrari's uit Italië? Wie weet, en misschien is er dan ook nog wel ruimte voor kleine series "coachbuilt" Lancia's en Alfa's.

Het heeft in elk geval als voordeel dat je niet beslist hoeft door te sparen voor een quattroporte :lol:
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Lancia R.I.P.

Bericht door Flavia 2000 » 12 jan 2014, 12:40

"Jij hebt toch ook zo´n Dacia/Lada?" Je wil niet weten hoe vaak ik dat hoor. Alleen de echte auto liefhebbers weten het nog. "bestaat dat nog?" hoor ik ook verdacht vaak. Er waren wat mij betreft 2 enorme kansen om Lancia weer wat cachet te geven: met de Fulvia en Stratos. Die hadden best rendabel kunnen zijn. Laten we hopen dat de concentratie op de thuismarkt weer wat moois op gaat leveren in de toekomst. Dan hoeven ze in de toekomst in ieder geval geen rekening te houden met de ´gemiddelde´ smaak

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: Lancia R.I.P.

Bericht door Erwin123 » 12 jan 2014, 17:18

En nog een top 10 lijstje. Zo te zien is iedereen al een beetje afscheid aan het nemen ...

http://www.autoblog.nl/nieuws/gespot-de ... cias-64291" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Erwin123 op 20 jan 2014, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: Lancia R.I.P.

Bericht door Volumex » 12 jan 2014, 20:02

De lezing in de Italiaanse pers is dat op de thuismarkt ook alleen de Ypsilon blijft en dat de overige modellen verdwijnen. In hoeverre de 100% overname van Chrysler te maken kan hebben met deze gewijzigde badge politiek (Nu zullen Chryslers dus in Europa weer als Chrysler worden verkocht) blijft slechts gissen. Feit is dat de laatste Lancia's (Thema, Flavia en Voyager) natuurlijk in niets meer iets te maken hadden met Lancia zoals wij er van houden.
Eigenlijk is het in mijn opinie al misgegaan eind jaren '90, nadat de Delta uit het programma werd genomen. Dat was ook in Nederland een echt succesnr. Met alle respect voor de Thesis, maar dat was geen logische opvolger van de Kappa. Daarmee werd Lancia van een niche een "niets". De jaren '80 en '90 verliepen voor Lancia eigenlijk best heel goed. Ik snap dus ook niet wat Marchione bezielde om deze richting in te slaan. Nu wil hij met Alfa dezelfde kant op, dus we weten hoe dat over 10 jaar afloopt...
Blijf ze koesteren die klassiekers die we nu nog bezitten en alleen maar waardevoller worden. R.I.P....

Gebruikersavatar
Buoncuore
Berichten: 108
Lid geworden op: 22 sep 2012, 19:54

Re: Lancia R.I.P.

Bericht door Buoncuore » 12 jan 2014, 21:31

Toch vreemd dat het Volkswagen wel lukt, multi-branding met behoud van karakter. Fiat gaat gewoon mis door de merken te remmen. Alfa mag niet TE sportief zijn, want dan komt het in de buurt van Maserati. Lancia mag helemaal niet meer sportief zijn, want dat moet Alfa zijn. De directie snapt dat misschien, maar de klanten allang niet meer. Die gaan dus naar merken die nog wel ergens voor staan. Marchione staat te boek als briljant, maar alleen zijn move met Chrysler is goed. De Europese merken brokkelen langzaam af. Fiat maakt ook alleen nog maar de 500 en de Panda….
Triest, maar Lancia is "better off dead". RIP
Lancia Thema 8.32, 1987, Ferrari: "Aerodynamics is for people that don't know how to build engines!"

Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Lancia R.I.P.

Bericht door Paolo » 13 jan 2014, 08:42

Volgens mij gaat het over visie, strategie en een lange adem. Dat zijn over het algemeen niet de beste ontwikkelde kwaliteiten van een Italiaan...
Lancia-7.jpg
http://www.autoedizione.nl/column-arm-a ... de-lancia/
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

Gebruikersavatar
PietrottoV
Berichten: 131
Lid geworden op: 08 sep 2013, 17:01
Contacteer:

Re: Lancia R.I.P.

Bericht door PietrottoV » 15 jan 2014, 22:32

Samenvattend: Einde Lancia nabij

http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... rij--.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Lancia in het nieuws”