Ik neem aan dat als het slot aan bestuurderskant niet meer werkt en ook van binnenuit het knopje niet meer omhoog te krijgen is en ook niet reageert op de centrale vergrendeling, dat ik dan moet gaan sleutelen? Binnenpaneel eruit om te kijken hoe of wat?
Groeten van een Thema-sleutel-rookie,
Frank
Slot bestuurdersdeur geblokkeerd
Slot bestuurdersdeur geblokkeerd
Lancia Thema 8.32, 1987, Ferrari: "Aerodynamics is for people that don't know how to build engines!"
Re: Slot bestuurdersdeur geblokkeerd
lijkt me wel, of het moet hebben gevroren en je de auto de dag ervoor nat hebben weggezet. Had ik vorige week.
Re: Slot bestuurdersdeur geblokkeerd
De boel loshalen is niet zo gekveel werk. Je zult toch even moeten kijken wat er loos is. Doet de opener aan de binnenkant het wel?
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.
Re: Slot bestuurdersdeur geblokkeerd
Paar tipjes:
- haal heel voorzichtig de afdekdopjes van de binnenpaneel schoeven los. Die beschadig je redelijk snel aangezien ze goed klemmen. Misschien eerst even met WD40 inspuiten, en een grote platte schroevendraaien gebruiken!
- eerst het raam helemaal openen, en dan pas de raamschakelaar demonteren. Met het raam open heeft het binnenpaneel wat meer ruimte om omhoog te schuiven.
- als de schroeven er uit zijn ( incl dat schroefje van de deurontgrendeling...) en de klemmen los, dan het paneel als het ware draaien om het punt bij de spiegel (bovenste scharnier). Daardoor kras je niet met het chromensierstrip langs de binnen-raamlijst aan de openzijde van de deur.
- en tijdelijk weer de raamschakelaar monteren, met het raam naar beneden kun je niet bij het slot...
Iemand anders nog tips? Type 1 ken ik niet zo gedetailleerd...
En ik denk dat er iets mechanisch aan de hand moet zijn met de deursluiting ( stangtje los oid) aangezien de centrale vergrendeling gewoon parallel aan de mechanische opening werkt. Van binnenuit moet je ook zonder centrale vergrendeling dus altijd de deur kunnen openen.
Maar bij onduidelijkheden maar wat foto's posten, dat geeft altijd meer duidelijkheid
- haal heel voorzichtig de afdekdopjes van de binnenpaneel schoeven los. Die beschadig je redelijk snel aangezien ze goed klemmen. Misschien eerst even met WD40 inspuiten, en een grote platte schroevendraaien gebruiken!
- eerst het raam helemaal openen, en dan pas de raamschakelaar demonteren. Met het raam open heeft het binnenpaneel wat meer ruimte om omhoog te schuiven.
- als de schroeven er uit zijn ( incl dat schroefje van de deurontgrendeling...) en de klemmen los, dan het paneel als het ware draaien om het punt bij de spiegel (bovenste scharnier). Daardoor kras je niet met het chromensierstrip langs de binnen-raamlijst aan de openzijde van de deur.
- en tijdelijk weer de raamschakelaar monteren, met het raam naar beneden kun je niet bij het slot...
Iemand anders nog tips? Type 1 ken ik niet zo gedetailleerd...
En ik denk dat er iets mechanisch aan de hand moet zijn met de deursluiting ( stangtje los oid) aangezien de centrale vergrendeling gewoon parallel aan de mechanische opening werkt. Van binnenuit moet je ook zonder centrale vergrendeling dus altijd de deur kunnen openen.
Maar bij onduidelijkheden maar wat foto's posten, dat geeft altijd meer duidelijkheid
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75