Sierlijst ruit

Vraagbaak carrosserie
Gebruikersavatar
Daniel_25
Berichten: 552
Lid geworden op: 08 mei 2010, 15:44
Locatie: Regio twente.

Sierlijst ruit

Bericht door Daniel_25 » 06 sep 2011, 17:42

Vandaag langs Autotaalglas geweest om te kijken hoe het zat met die twee bestelde chromen lijsten voor de vooruit. Het waren niet de lijsten zoals ik ze ken, het was een rubber waar je een (plastic) chromen pees in doet. Ze zaten wel in een officieel Lancia/Fiat verpakking, dus waarschijnlijk van een Fiat Croma??? Of toch gebruikt op de Thema?

Chromen sierlijst (voor en achter) is niet meer te krijgen bij Autotaalglas, Carglass en Tuynder. Iemand nog een idee waar ik kan zoeken?

espinet
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 jan 2010, 22:03

Re: Sierlijst ruit

Bericht door espinet » 06 sep 2011, 21:00

De tip van de week: http://www.mauriedoardo.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet wel een BTW nummer hebben, maar dan kan je ook van alles bestellen...en niet duur !
Complete set voorruit of achterruit (met klemmetjes) = plusminus 65 Euro
Stootstrippen rondom (alle vier de deuren ) = 52 Euro
Nu natuurlijk niet de hele voorraad opkopen !

Gebruikersavatar
Daniel_25
Berichten: 552
Lid geworden op: 08 mei 2010, 15:44
Locatie: Regio twente.

Re: Sierlijst ruit

Bericht door Daniel_25 » 07 sep 2011, 19:53

Zeker interessant! Mijn dank daarvoor.
Een kleine opmerking: "producten zijn niet origineel maar perfect compatibel" zoals op de pagina staat. Als het goede replica's zijn heb ik daar op zich geen problemen mee.

BTW nummer? Dan zou ik het dus via een bedrijf moeten bestellen?


Herinner me nog iets, bij Carglass konden ze nog wel de koperen of gouden (weet niet meer welke) sierlijsten leveren voor de voorruit.

Gebruikersavatar
Tyoll
Donateur 2010
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 aug 2009, 22:15
Locatie: Amsterdam

Re: Sierlijst ruit

Bericht door Tyoll » 08 sep 2011, 10:48

Hoi Daniel,

wellicht dat we samen een bestelling kunnen plaatsen, mijn voorruit moet ook vervangen worden ivm een barst, ik heb een bedrijfje dus kan relatief eenvoudig bestellen.

Ik hoor het graag van je.

groet, Theo

Gebruikersavatar
Daniel_25
Berichten: 552
Lid geworden op: 08 mei 2010, 15:44
Locatie: Regio twente.

Re: Sierlijst ruit

Bericht door Daniel_25 » 08 sep 2011, 11:38

Tyoll schreef:Hoi Daniel,

wellicht dat we samen een bestelling kunnen plaatsen, mijn voorruit moet ook vervangen worden ivm een barst, ik heb een bedrijfje dus kan relatief eenvoudig bestellen.

Ik hoor het graag van je.

groet, Theo
Lijkt me een goed idee!
Dan zal ik binnenkort een mail versturen om wat meer informatie te bemachtigen. Zoals prijs, beschikbaarheid, hoe te bestellen en hoeveel die lijsten overeen komen met origineel. Want straks krijgen we een lijst die goed past maar nergens op lijkt.
Moet ik wel even mijn ma of pa voor lenen, want die kunnen Italiaans en ik niet.
Ik laat nog van me horen.

jos832
Berichten: 751
Lid geworden op: 21 apr 2010, 15:33
Locatie: Elsas - Frankrijk

Re: Sierlijst ruit

Bericht door jos832 » 08 sep 2011, 11:43

Weet niet of hij ook "via de voordeur" verkoopt maar ben in ca. 2 weken in de buurt van Milaan!

Trouwens: zou je bij Cargglas willen navragen wat ze met goud en/ of bronze sierlijsten bedoelen en wat ze kosten 8-)
Als dit waar is zijn er nog wel wat 8.32 rijders die interesse hebben ;)

Gebruikersavatar
Daniel_25
Berichten: 552
Lid geworden op: 08 mei 2010, 15:44
Locatie: Regio twente.

Re: Sierlijst ruit

Bericht door Daniel_25 » 08 sep 2011, 11:49

jos832 schreef:Trouwens: zou je bij Cargglas willen navragen wat ze met goud en/ of bronze sierlijsten bedoelen en wat ze kosten 8-)
Als dit waar is zijn er nog wel wat 8.32 rijders die interesse hebben ;)
Prijs was iets in de richting van 250 a 300 euro. Carglass prijs dus.

espinet
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 jan 2010, 22:03

Re: Sierlijst ruit

Bericht door espinet » 08 sep 2011, 16:52

Pasvorm is OK. We hebben de zilveren versie op een Thema S2 gezet en dat ging goed. De montage moet wel even met de nodige zorg.
Ik heb ook Bronzen liggen en die zijn eigenlijk net niet blauw genoeg voor een derde serie en net niet brons genoeg voor een 8.32, maar dan moet je ze naast elkaar leggen. Bij gebrek aan beter volstaat het prima.

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Sierlijst ruit

Bericht door Maarten-Jan » 08 sep 2011, 18:13

De oude lijsten behouden lijkt mij de makkelijkste optie....
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Daniel_25
Berichten: 552
Lid geworden op: 08 mei 2010, 15:44
Locatie: Regio twente.

Re: Sierlijst ruit

Bericht door Daniel_25 » 08 sep 2011, 18:41

Maarten-Jan schreef:De oude lijsten behouden lijkt mij de makkelijkste optie....
De chromen lijsten heb ik nog wel, maar die zijn toch redelijk verweerd, ook zijn de rubbers gesneuveld.
espinet schreef:Pasvorm is OK. We hebben de zilveren versie op een Thema S2 gezet en dat ging goed. De montage moet wel even met de nodige zorg.
Op de kleur na; is het te zien dat het "namaak" lijsten zijn, dus de zelfde vorm lijst en rubber?
En werden de rubbers bij de lijst geleverd?

Plaats reactie

Terug naar “Carrosserie”