stuurbekrachtiging langzaam op gang

Vraagbaak techniek
Plaats reactie
JW turbo16V LX
Berichten: 658
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:11

stuurbekrachtiging langzaam op gang

Bericht door JW turbo16V LX » 18 nov 2008, 22:06

soms en dan met name nadat de auto een paar dagen stil heeft gestaan, wil het stuur even niet in beweging komen. Alsof de stuurbekrachtigingspomp eerst even wakker moet worden. komt een van jullie dit verschijnsel bekend voor?

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 nov 2008, 19:15
Contacteer:

Re: stuurbekrachtiging langzaam op gang

Bericht door Ronald » 18 nov 2008, 22:23

Ja, heeft die van ons ook.

Nee, ik weet niet wat het is.

Doet hij al jaren maar je went eraan. :lol:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971.

Rudy van der Heyden
Berichten: 251
Lid geworden op: 26 okt 2008, 20:06

Re: stuurbekrachtiging langzaam op gang

Bericht door Rudy van der Heyden » 19 nov 2008, 18:35

Tjonge een mooie auto !

maar zoals ik er naar kijk staat de nivo regeling niet goed, dit systeem staat bij die auto,s direct in verband met je stuurbekrachtiging. zit er wel genoeg olie in dat systeem zodat hij traag op gang komt ? Of is er regens een slang lek ?

Spreek nu even uit eigen ervaring met dezelfde auto !

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: stuurbekrachtiging langzaam op gang

Bericht door Maarten-Jan » 19 nov 2008, 19:27

Gezien de andere post van JW denk ik dat het probleem in de hoogteregeling achter zit. Ik wacht nog even af wat hij daar zelf over te melden heeft, maar iets zit daar niet goed.
In algemene zin heeft olie verversen van de stuurbekrachtiging zin, omdat het allemaal erg gevoelig voor vervuiling is.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Rudy van der Heyden
Berichten: 251
Lid geworden op: 26 okt 2008, 20:06

Re: stuurbekrachtiging langzaam op gang

Bericht door Rudy van der Heyden » 19 nov 2008, 20:01

Het probleem ik er toen mee had ( hij maakte dan ook af en toe een raar geluid ) was dat er een toevoer slang poreus was geworden en dus wat lekte. Hierdoor was net zoals nu wordt aangegeven de auto langere tijd niet wordt gebruikt zeg maar de druk dus weg zakt. En het systeem dus bij het starten van de auto niet optiemaal werkt.

ik heb toen de slangen vervangen door koperen leidingen ( wat tot op heden geloof k nog steeds goed werkt.

Ik moet ook wel zeggen we hebben er lang na moeten zoeken het lekken was minimaal !

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”