Thema SW LX van Pieter van der Meer

Vraagbaak aanschaf
Plaats reactie
horizon
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:16

Thema SW LX van Pieter van der Meer

Bericht door horizon » 03 dec 2011, 23:13

Wellicht dat hier wat kennis is over bovenstaande auto. Ik volg dit forum regelmatig, onder andere om te kijken of er nog iets leuks te koop is. Heb nog een Thema op de oprit staan die steeds groener begint te worden (net als mijn Gamma Berlina), maar heb er helaas geen tijd voor.

Nu heb ik 2 jaar geleden in de Thema SW LX turbo van P. van der Meer proef gereden, en ondanks dat de snelheidssensatie een beetje uitbleef, vond ik het wel een fijne, en heel erg mooie auto. Toen geopteerd voor een alfa 156 2.4 sw, en daar geen moment spijt van gehad. Nu bij 280.000 km wat problemen met versnellingsbak en koppeling, en ja, dan begint het toch weer te kriebelen.

Nou las ik hier ooit dat een dorpel van de bewuste Thema een behoorlijke? tik had gekregen. Kan iemand vertellen of en hoe dramatisch dit is? Verdere info over de auto is ook zeer welkom.

Met vriendelijke groet,

Rudi van de Wal

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Thema SW LX van Pieter van der Meer

Bericht door Maarten-Jan » 03 dec 2011, 23:58

Hallo Rudi,

Allereerst welkom op het forum. Dit is idd de plek als je meer specifieke info wilt. Deze SW is een aantal jaren geleden aan de hoogste bieder verkocht via email. Ik zat er net naast. Ik heb geen foto's meer kunnen vinden, maar die heb ik wel gezien. De auto was op een betonblok op de snelweg gereden en had aan 1 zijde forse schade vanaf het voorwiel tot aan de achterdeur. De auto is weer rijdend gemaakt. Er is echter niet veel plaatwerk gedaan. De ingedeukte dorpel schijnt nog gewoon aanwezig te zijn en zit verstopt achter de sideskirt. De problemen die je daarmee zou kunnen krijgen is dat bijvoorbeeld de auto nog een beetje ontzet is en hierdoor niet lekker stuurt, maar ook dat er roest is ontstaan in de dorpel doordat de bescherming daar stuk gegaan is. Je zou hem echt kritisch moeten bekijken om uit te maken of de auto nog in goede staat is. Een turbo 16V moet echter gewoon als een tierelier gaan, dus als dat ook al niet het geval is...
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

horizon
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:16

Re: Thema SW LX van Pieter van der Meer

Bericht door horizon » 04 dec 2011, 00:52

Maarten-Jan,

Dank je voor de snelle reactie. Wat betreft prestaties, had net daarvoor bij de inmiddels ter ziele gegane Jonker in Hoevelaken met mijn huidige 156 2.4 gereden, en daar komt het koppel al bij 1500 toeren als een mokerslag binnen. Bij de Thema zal ergens rond de 3000 toeren de boel gaan leven, dus weet niet of het aan de auto of aan de beleving lag. Weet je ook of de schade aan de bestuurderskant of een de bijrijderskant is? In 2009 was de vragprijs 4050 euro, nu 2650, dus dat scheelt nogal..

Groeten, Rudi

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Thema SW LX van Pieter van der Meer

Bericht door Maarten-Jan » 04 dec 2011, 09:51

Voor zover ik me kan herinneren was het de bijrijderszijde.

De 3e serie turbo komt later in. De beleving moet echter wel een forse duw in de rug opleveren! Ik zou zeggen, goed de vraagprijs uitonderhandelen, ik heb al lagere bedragen gehoord. Let wel op da de auto al jaren stil staat. Een verse APK, distributie etc lijkt me zeer wenselijk. Ook heeft hij buiten gestaan. Dat helpt niet mee in de conservering.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

arjan kooi
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 sep 2009, 19:21

Re: Thema SW LX van Pieter van der Meer

Bericht door arjan kooi » 04 dec 2011, 11:30

Zelf heb ik ook mijn Thema 2.016v LX bij Pieter vandaan, dat is nu 2.5jr geleden en toen was de SW LX net verkocht.
Korte tijd later stond deze weer te koop voor rond de 3500.=, mijn ervaring met Pieter is What you see is wat you get.
Reserveer maar een bedrag voor achterstallig onderhoud, onderhoud is dus danig dat hij precies door de APK komt.
Wat betreft de motor; bij 3000t/min begint hij/zij er flink aan te trekken en is net boven de 3500t/min vol op stoom.
Als jij uit een diesel komt houd dan wel rekening met een verbruik op korte afstanden van 1 op 8.5 :crazy: en op de snelweg van 1 op 10, hangt wel af van je rijstijl.( zelfs mijn vrouw heeft er lol in om zo nu en dan een petje zoek te rijden) :lolno:

Plaats reactie

Terug naar “Aanschaf”