Terug in Thema land

Vraagbaak aanschaf
Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Terug in Thema land

Bericht door Flavia 2000 » 09 mei 2011, 12:40

Ik ben gisteren naar de garage gereden en had helemaal geen remdruk. Helemaal ingetrapt remde ie heeel licht. Heb als een bejaarde gereden :mrgreen: dus het ging net. Ze gaan er naar kijken dus ik mag hopen dat ze ´m ook gaan nakijken op de bekrachtiger. Ik ga er inderdaad van uit dat er ergens een lek zit. We weten het snel, als het goed is

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Terug in Thema land

Bericht door Flavia 2000 » 14 mei 2011, 18:48

We weten inmiddels heeeeeel veel. Een snelle inspectie leerde dat er voor een kleine 2000 euro laswerk aan de Thema zit. Daar is een hele korte omschrijving voor: einde verhaal...

Gebruikersavatar
Hans8V
Donateur 2011
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:16
Locatie: Zwolle

Re: Terug in Thema land

Bericht door Hans8V » 14 mei 2011, 20:10

Bij laswerk wat zo genaamd nodig is ben ik ook al eens erg geschrokken, maar bij een second opinion en wat zelf doen bleek het ongeveer een tiende van dat bedrag te zijn...
Als je wilt kan ik je wel een adresje in Soest doorgeven, en mogelijk zijn er wel mede forummers die er voor een nette prijs jou Thema op de weg willen houden!
Maar wat moet allemaal gelast worden dan?
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Terug in Thema land

Bericht door Flavia 2000 » 14 mei 2011, 20:46

Bedankt voor de geruststellende woorden. Ik wilde sowieso een second opinion in Soest gaan vragen. Maar ik moet zeggen, het ziet er wel beroerd uit. Kokerbalken zijn aan beide kanten erg slecht, inclusief gaten. Dan is het nog de vraag hoe ze er van binnnen uitzien. Ze zijn aan beide kanten ingedeukt, dus binnen is het waarschijnlijk mis. Daarnaast is de dwarsbalk van de achterwielophanging volledig rot. De kriksteun links achter is volledig omgebogen. De lasnaden tussen de plaatdelen zijn op etc. Samengevat is de hele bodem gewoon op. En dan hebben we het nog geeneens over de reguliere ´problemen´ De rem wordt nu in ieder geval gemaakt, zodat ik er tot de volgende apk mee kan rijden.

Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Terug in Thema land

Bericht door Paolo » 14 mei 2011, 21:54

Godverdegodver, heb jij weer! Ik baal ontzettend met je mee :cry: Was ie de vorige keer dat je 'm in bezit had nog wel ok van onderen of heb je dat toen nooit kunnen checken?
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Terug in Thema land

Bericht door webturbo » 15 mei 2011, 00:28

Jammer hoor, en een klein beetje verrassend... een type 3 en dan ZO rot...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans8V
Donateur 2011
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:16
Locatie: Zwolle

Re: Terug in Thema land

Bericht door Hans8V » 15 mei 2011, 12:56

Ik heb deze auto wel van de onderkant bekeken, en mooi is het allemaal niet. Maar zeker niet zo rot dat er niets aan te doen is. Als een kriksteun krom is, is dat een kwestie van repareren, en ik heb meerdere steunen gezien die niet meer als zodanig gebruikt kunnen worden... :? Ik denk dat je bij deze Thema wel een keuze moet maken, want voor de reparatiekosten kun je al snel een andere kopen die wel een grote investering waard is. Uiteindelijk is het een auto met ruim drie ton op de klok, en "werk"...
Hoe deskundig was degene die € 2000 wilde verdienen trouwens? Want de kokerbalken zijn normaal ook niet recht/vlak ! En als de onderkant niet heel mooi is, maar wel voor de APK voldoet is het toch goed?
Maar je hebt een PB voor het adresje in Soest.
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Terug in Thema land

Bericht door Flavia 2000 » 15 mei 2011, 14:02

De lasser in kwestie is bij jullie wel bekend. Mijn vaste Lancia specialist in de Bilt. Is ook wel eens bij meetings geweest. Hij weet in principe wel waar ie het over heeft. De laatst geposte LX V6 stond ook op de brug en dan zie je inderdaad wel hoe het ook kan, of er eigenlijk uit zou moeten zien. Ik wist van de vorige keer al dat de onderkant wel wat werk kon gebruiken, maar schrok nu toch ook wel heel erg. Ik heb ook al voorgesteld om zelf het voorbereidende werk te doen. Maar dan nog. Het wordt dan wel echt een opstapeling van heeel veel dingen. Motorisch is ie nog niet helemaal fris (en of ie dat met 300.000 op de teller ooit weer gaat worden...) Het laswerk is niet alleen de kriksteun. De buitenkanten van de kokerbalken zijn dermate slecht dat het binnenin ook flink mis moet zijn. De plekken waar de achterwielophanging aan de bodem vastzit zijn ook flink roestig. De dwarsbalk en alles wat er aanhangt is rot. En dat zijn toch wel essentiele zaken. Ik wil er op zich best nog wel wat in investeren. Zeker als ik daarmee een Thema op de weg kan houden. Maar als het alles bij elkaar (inclusief motor, nieuwe banden etc) echt in de papieren gaat lopen, dan is het op een bepaald moment niet heel realistisch meer. Daar moet ik gewoon eerlijk in zijn. Daarnaast heb ik niet de plek en ben ik niet handig genoeg om het nodige zelf te doen. Ik ga zeker nog wat alternatieven bekijken en info inwinnen, maar ik ben toch echt bang dat de conclusie hetzelfde gaat zijn.

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Terug in Thema land

Bericht door Flavia 2000 » 15 mei 2011, 14:05

Hopelijk maakt Ajax mijn dag weer goed ;)

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Terug in Thema land

Bericht door Flavia 2000 » 16 mei 2011, 12:44

:mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Aanschaf”