Interieur gereinigd

Als je jezelf hebt voorgesteld, show dan hier jouw limousine
Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Interieur gereinigd

Bericht door Erwin123 » 05 apr 2010, 19:59

Gisteren de Thema uit de winterstalling gehaald en vandaag het interieur laten reinigen.
Helaas heeft de wagen kleine parkeerschade opgelopen in de stalling :crazy:

Maar de auto is van binnen weer als nieuw en ruikt ook zo. Het leder was hard toe aan
een goede behandeling. En de rest eigenlijk ook wel. De reiniger kon het niet laten om
de buitenkant ook even te wassen. Daarna heeft ie ook nog een kleine foto reportage
gemaakt. De foto's heb ik in de foto galerij gezet.

Groeten,

Erwin

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Interieur gereinigd

Bericht door Maarten-Jan » 05 apr 2010, 20:03

Wat ziet die er weer dik uit! Hoe heeft hij dat gedaan; het reinigen bedoel ik? Welk systeem?

Wat zonde van die schade. Is het heel erg?
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: Interieur gereinigd

Bericht door Erwin123 » 05 apr 2010, 20:45

Geen grote schade, 2 kleine deukjes verbonden met een diepe kras. Maar even goed storend genoeg.
Op beide portieren een deukje. De achterportier had ook al twee kleine deukjes. Nu kan ik waarschijnlijk
alles in een keer laten meenemen. Dat zal wel in het najaar worden. Wil de komende tijd met mooi weer
eerst wat leuke ritjes gaan maken. De mille miglia moet ik helaas laten schieten want mijn co-piloot laat het
afweten. Dus ik heb me nu ingeschreven voor de http://www.rotarally.com" onclick="window.open(this.href);return false; Wellicht zijn er andere met interesse?

Ik ben zeer tevreden over de interieurbehandeling. Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat voor spullen
ie gebruikt heeft. Zijn website: http://www.b-polished.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Op het forum werd er ook al naar gevraagd:

http://www.autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=3528" onclick="window.open(this.href);return false;

Erwin

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: Interieur gereinigd

Bericht door Erwin123 » 06 apr 2010, 17:42

Toch nog even navraag gedaan voor diegene met belangstelling van de reinigingsmaterialen:

Voor het interieur heb ik voor het tapijt gebruik gemaakt van:

Meguiars All Purpose Cleaner
Chemical Guys Fabric Guard
Extractor (Machine)

Voor het leer:

Gliptone Cleaner
Gliptone Leather milk
Diverse borstels

De ruiten:
Swissvax Crystal

Het hout:
Swissvax Onyx wax

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Interieur gereinigd

Bericht door Maarten-Jan » 06 apr 2010, 17:54

Dank! :thumbup:
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: Interieur gereinigd

Bericht door Erwin123 » 19 jun 2010, 16:45

Toch nog even een kleine update omtrend de kras en deukjes op mijn bolide.
Deze zijn van de week door de garage keurig hersteld en gespoten.
Ik meende dat ik foto's had gemaakt van deze schade. Maar de foto's zijn waarschijnlijk al gewist ...

Update: foto gevonden

Afbeelding

Verder zijn de lichte krassen op de hoeken van de bumpers keurig in mat zwart bijgewerkt.

Ook heb ik meteen van de gelegenheid gebruikt gemaakt om nieuwe kentekenplaten te plaatsen.
Dit zijn de zogenaamde luxe platen met opgelegde letters in een klikframe.

De ruitenwisserbladen van de koplampen waren uitgedroogd en aan het uiteinde gescheurd, dus die
zijn meteen ook vervangen.

Verder heb ik ook een afspraak gemaakt met de poetser, dus als het goed is sta ik volgend weekend
zowel bij de rotarally als Italie aan Zandvoort er pico bello bij. Nu maar hopen dat het weer goed wordt.

Grtx,

Erwin

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: Interieur gereinigd

Bericht door Erwin123 » 01 jul 2012, 21:26

Het is inmiddels al weer een tijdje geleden. En leerverzorging was dringend nodig. Zeker nu ik het dashboard
ook weer soepel wil krijgen en in de toekomst een poging wil wagen om het weer terug trekken. Vorige week
via de Swissvax website een "leather softener spray" gekocht en een flesje verzorgings creme. Vandaag al
het leer gesprayed en uitgewreven. Ik ben benieuwd naar het effect. In ieder geval blinkt ie nu weer als een verse toffee.
Bijlagen
swissvax.JPG

Arrien
Berichten: 408
Lid geworden op: 05 jul 2009, 22:05
Locatie: veenendaal

Re: Interieur gereinigd

Bericht door Arrien » 01 jul 2012, 21:36

Ben benieuwd of het soepeler word. Bij mijn laat het leer ook los, en wil dit ook graag terug trekken.
Hoor het wel. ;)
Lancia thema 8.32 1988. V8-power.

jos832
Berichten: 751
Lid geworden op: 21 apr 2010, 15:33
Locatie: Elsas - Frankrijk

Re: Interieur gereinigd

Bericht door jos832 » 02 jul 2012, 11:27

Way to go Erwin :thumbup:

Heb goede hoop dat je er weer rek inkrijgt: zelfde produkt heeft bij toch ca. 1 cm extra "ruimte" opgeleverd :D
En dat zonder eraan te trekken: het leer wordt gewoon soepel en krijgt zijn rek weer terug.

Ben benieuwd naar het uiteindlijke resultaat.

Erwin123
Berichten: 2025
Lid geworden op: 28 dec 2009, 21:35
Locatie: Nieuwegein

Re: Interieur gereinigd

Bericht door Erwin123 » 06 aug 2012, 19:01

Van het weekend het leer verder behandeld met het ledermelk. Nadat ik klaar was had ik het gevoel dat het leer
een soort dof/mat was geworden. Is dat normaal of heb ik gewoon teveel gebruikt?

@Arriën, als je het dashboard ook weer strak wilt hebben dan moet je gewoon nu al beginnen met behandelen.
Je kunt natuurlijk ook eerst mijn resultaten afwachten. Vooralsnog heeft die "leather softener" goed effect
gesorteerd. Het leer voelt nu al goed soepel aan.

Meteen ook de gelegenheid aangegrepen om een stukje te cruisen. Dat moet ik vaker doen. Heerlijk!

Plaats reactie

Terug naar “Laat je auto zien”