Forumvervuiling
Re: Forumvervuiling
Na 14 jaar ontwaakt en voor het eerst weer bij daglicht
Laatst gewijzigd door Volumex op 23 feb 2020, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Forumvervuiling
En na een goede wasbeurt (moet m nog poetsen):
Re: Forumvervuiling
Voorproefje van de Recaro's voor de Coupe VX:
(rechts is oud, links is nieuw )
(rechts is oud, links is nieuw )
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Forumvervuiling
Schitterende auto!
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: Forumvervuiling
Dank je, ben er ook wel erg blij mee. K heb in de jaren 90 drie hpe s gehad waaronder ook een vx voordat de coupe er kwam (die is begerenswaardiger qua produktieaantal), toch blijf ik de hpe qua design waarderen, omdat t zo’n uniek model is.
Moet nog wel aan de gang om ermee te rijden (distri, beurtje, remmen, koplampen zijn niet apk waardig her en der wat electronicaperikelen en op termijn nog wat laswerk op onopvallende plekken). Maar t doel is wel over twee maanden rijden en dat lukt denk ik wel.
Moet nog wel aan de gang om ermee te rijden (distri, beurtje, remmen, koplampen zijn niet apk waardig her en der wat electronicaperikelen en op termijn nog wat laswerk op onopvallende plekken). Maar t doel is wel over twee maanden rijden en dat lukt denk ik wel.
Re: Forumvervuiling
Mooi hoor!
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75
Re: Forumvervuiling
Mooi hoor, heb de HPE ook altijd een van de mooiste Lancia's gevonden. Gave kleur en leuk sportief streepje.
Ooit eens bijna een gekocht, maar toen toch maar weer voor een Thema gegaan ivm de meer aansprekende prestaties. Ook eens een Spyder bekeken met het doel hem te kopen, maar die was helaas al wat te ver heen voor een rijder/geen klusser als ik.
Ooit eens bijna een gekocht, maar toen toch maar weer voor een Thema gegaan ivm de meer aansprekende prestaties. Ook eens een Spyder bekeken met het doel hem te kopen, maar die was helaas al wat te ver heen voor een rijder/geen klusser als ik.
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
Re: Forumvervuiling
De vx doet in de praktijk qua prestaties weinig onder voor de thema. Geen turbogat en betere wegligging. Destijds reed mijn vader thema turbo en ik beta vx. Kon hem met staande start accelererend prima bijhouden. Op hogere snelheid kom je alleen wat tekort, al klokte ik m’n coupe vx ooit met wat moeite op 215 km/h. Echter in de bergen ben je met de vx sneller.
T rode streepje heeft m’n pa er ooit op gezet. Ik vond t niks maar laat t nu toch zitten (nostalgie).
T rode streepje heeft m’n pa er ooit op gezet. Ik vond t niks maar laat t nu toch zitten (nostalgie).
Re: Forumvervuiling
Betrof destijds wel een 2.0 trouwens, geen VX. Dat maakt wel wat verschil.
Y 1.2 16v Elefantino Rosso '99
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
164 Super 3.0 V6 24v '93
Vel Satis 2.0 T Exception '06
A3 1.6 Ambition '05
Laatste ex-Thema:
2.0 turbo 16v '90 ('12-'20)
Re: Forumvervuiling
HAha zeker wel ja. Ik vond vooral de injectie altijd een beetje tam. De 2.0 carb daarentegen mits goed afgesteld was weer wel gretig. Ik had een keer een hele vroege 2 liter coupe nog zonder stuurbekrachtiging, woog slechts 950 kg en die wilde wel van z’n plek.