Prisma updates
- wpcastillom
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 18:04
- Locatie: Amsterdam
Re: Prisma updates
Heb inmiddels de triggerwheel binnen die ik wil gaan gebruiken. Deze moet nog wel wat aangepast worden. Midden januari heb ik een afspraak bij La Scuderia hiervoor.
Re: Prisma updates
Die trigger-wheel lijkt een 60-2 wiel te zijn, dat zal prima moeten werken! Ik kan me niet voorstellen dat er een aftermarket ECU is bij wie dat niet werkt.
- wpcastillom
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 18:04
- Locatie: Amsterdam
Re: Prisma updates
Mooi, ja het is een 60-2.
- wpcastillom
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 18:04
- Locatie: Amsterdam
Re: Prisma updates
Ik zit te twijfelen welk Megasquirt systeem te nemen, Megasquirt 2 of 3? Ik neig naar 3 omdat die gewoon nieuwer is. Heeft iemand hier ervaring met het verschil tussen de versies?
- Maarten-Jan
- Site Admin
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Prisma updates
Nee, helaas, daar kan ik je niet mee helpen.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW
Lancia Thema 8.32 SW
Re: Prisma updates
Megasquirt 3 is een stuk moderner en heeft veel meer aansluitings-mogelijkheden. Sequentieel injectie / ontsteking is een stuk lastiger bij de Megasquirt 2. Je kunt dan ook meer sensoren aansluiten als je dat zou willen (brandstof druk, olie druk) en meer aansturen (motor ventilator, airconditioning).
Op zich hoeft het niet een Megasquirt te zijn, er zijn best veel aftermarket ECU’s te koop. Wil je bijvoorbeeld het aansluiten en programmeren (tunen) uitbesteden, dan zou ik het bedrijf die dat uitvoert laten kiezen welk systeem het beste is (ze werken graag met wat ze kennen).
Ik heb een doe het zelf versie van een Megasquirt 3 genomen omdat ik heel graag zelf dat ding in elkaar wou solderen en voldoende opties wou hebben. Ook heb ik de gehele kabelboom opnieuw gemaakt en dat kost veel tijd, maar dat vond ik juist leuk om te doen (op mijn rug na dan).
Het enige nadeel van een standaard Megasquirt (2 of 3) is de stekker, deze is eigenlijk gewoon een soort ouderwetse seriele printer stekker. Hij werkt wel, geen problemen mee gehad, maar het oogt niet professioneel en is zeker niet waterdicht (dus niet in het motorruim monteren).
Dan heb je nog de Megasquirt Pro, geen doe het zelf, goede stekker, inclusief kabelboom, maar met een prijskaartje…. https://www.diyautotune.com/product/ms3 ... nt-system/
Er zijn trouwens ook (minder legale) namaak Megasquirts te koop welke echt veel goedkoper zijn dan de legale Pro versies. Maar ik betaal liever wat meer om de ontwikkelaars te ondersteunen.
Maar wat ben je van plan te doen, wil je de auto zelf tunen of laten doen?
Op zich hoeft het niet een Megasquirt te zijn, er zijn best veel aftermarket ECU’s te koop. Wil je bijvoorbeeld het aansluiten en programmeren (tunen) uitbesteden, dan zou ik het bedrijf die dat uitvoert laten kiezen welk systeem het beste is (ze werken graag met wat ze kennen).
Ik heb een doe het zelf versie van een Megasquirt 3 genomen omdat ik heel graag zelf dat ding in elkaar wou solderen en voldoende opties wou hebben. Ook heb ik de gehele kabelboom opnieuw gemaakt en dat kost veel tijd, maar dat vond ik juist leuk om te doen (op mijn rug na dan).
Het enige nadeel van een standaard Megasquirt (2 of 3) is de stekker, deze is eigenlijk gewoon een soort ouderwetse seriele printer stekker. Hij werkt wel, geen problemen mee gehad, maar het oogt niet professioneel en is zeker niet waterdicht (dus niet in het motorruim monteren).
Dan heb je nog de Megasquirt Pro, geen doe het zelf, goede stekker, inclusief kabelboom, maar met een prijskaartje…. https://www.diyautotune.com/product/ms3 ... nt-system/
Er zijn trouwens ook (minder legale) namaak Megasquirts te koop welke echt veel goedkoper zijn dan de legale Pro versies. Maar ik betaal liever wat meer om de ontwikkelaars te ondersteunen.
Maar wat ben je van plan te doen, wil je de auto zelf tunen of laten doen?
- wpcastillom
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 18:04
- Locatie: Amsterdam
Re: Prisma updates
Ik ga het laten doen bij Ooto.eu en hij wekt met Megasquirt dus vandaar de keuze voor dat systeem. Ik ga dan wel voor type 3.
- wpcastillom
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 18:04
- Locatie: Amsterdam
Re: Prisma updates
De installatie van het motormanagement is in volle gang!
Nokkenas sensor voor het sequentieel inspuiten en ontsteken
Vier Delphi GN10119 LS2 Bobines
Re: Prisma updates
Dat gaat snel, mooi werk!
LS2 Bobines heb ik goede verhalen over gelezen, kunnen veel hebben, zeker als je de turbo druk gaat opvoeren.
Die nokkenas sensor is wel een slimme oplossing, die zal ik onthouden. Ik heb ze wel eens een sensor zien gebruiken dwars door de kleppendeksel om dan de nok van de nokkenas als signaal te gebruiken maar ik vind jouw manier veel beter.
Ben je van plan de auto te laten afstellen op een rollerbank of gewoon op de weg?
LS2 Bobines heb ik goede verhalen over gelezen, kunnen veel hebben, zeker als je de turbo druk gaat opvoeren.
Die nokkenas sensor is wel een slimme oplossing, die zal ik onthouden. Ik heb ze wel eens een sensor zien gebruiken dwars door de kleppendeksel om dan de nok van de nokkenas als signaal te gebruiken maar ik vind jouw manier veel beter.
Ben je van plan de auto te laten afstellen op een rollerbank of gewoon op de weg?
- wpcastillom
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 18:04
- Locatie: Amsterdam
Re: Prisma updates
Ja het vlot lekker! De afstelling gaat op de rollenbank plaatsvinden. Injectoren zijn trouwens ook vervangen voor hoog ohm injectoren.