Afscheid Kappa SW?

Vraagbaak aanschaf
Gebruikersavatar
Jan Willem
Donateur 2009
Berichten: 280
Lid geworden op: 26 okt 2008, 14:04

Afscheid Kappa SW?

Bericht door Jan Willem » 11 nov 2011, 07:30

De komende aanschaf van een grotere bedrijfsauto met 20% bijtelling maakt het aanhouden van mijn Kappa SW 3.0 waarschijnlijk toch te duur.
De Kappa heeft ons 4 jaar lang zonder veel problemen veel plezier gebracht. Zo veel dat we in plaats van de geplande 10.000 km per jaar er inmiddels ca. 15.000 afleggeen. Daarmee moet veel meer benzine kopen dan gepland.....

De Kappa gaat als het ware ten onder aan zijn eigen succes. Over een week of 2 kan er voor 14 maanden een verse APK op en gaat hij waarschijnlijk weg.

Ik heb mijn oog laten vallen op een klein 4 deurs cabriootje om de winter mee door te komen. De inmddels vrijwel uitgestorven Citroën Visa Plein Air.

Alleen al voor het schrijven van dit bericht heb ik een paar dagen moed moeten verzamelen :(
Bertone en Pininfarina maken een goed koppel, het is nog mooier als Giugiaro ook meehelpt

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Afscheid Kappa SW?

Bericht door Maarten-Jan » 11 nov 2011, 08:49

Waarom ineens zo rationeel denken? Je rijdt toch ook in een auto omdat je dat wil? Dat mag toch wat extra kosten?
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Afscheid Kappa SW?

Bericht door webturbo » 11 nov 2011, 11:44

Een Visa Cabrio als winter-auto / pekelbak? Waar heb jij rationeel denken ontdekt in die posting? ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Afscheid Kappa SW?

Bericht door Maarten-Jan » 11 nov 2011, 16:17

Jan Willem schreef:klein 4 deurs cabriootje om de winter mee door te komen
= een contradictio in terminis

Ik doelde op de beslissing om de K weg te doen.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Afscheid Kappa SW?

Bericht door webturbo » 11 nov 2011, 16:34

Snap ik, maar de tegenstelling was te mooi om te laten liggen ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan Willem
Donateur 2009
Berichten: 280
Lid geworden op: 26 okt 2008, 14:04

Re: Afscheid Kappa SW?

Bericht door Jan Willem » 11 nov 2011, 17:42

Voor diegenen die het vergeten waren waarom ik met de Kappa begonnen ben, was de verhoging van de bijtelling van mijn bedrijfsauto in 2008 de aanleiding om een V6 aan te schaffen, ik reed per slot van rekening toch maar 10.000 km per jaar. Er was dus een economische aanleiding.

Inmiddels heb ik vandaag weer vernomen dat de 0% regeling voor een Ampera als bedrijfasuto sinds vanmorgen weer aan de orde is, dus ga ik er maar weer van uit dat mijn Astra over een paar maanden mogelijk vervangen wordt door een Ampera, en dat ik de Kappa dus gewoon kan houden! :D

Eigenlijk hoop ik de Plein Air er bij te gaan kopen, gewoon voor de aardigheid, het heeft wel wat een Pekel cabrio voor de winter,. Maar waar laat ik die dan weer......
Bertone en Pininfarina maken een goed koppel, het is nog mooier als Giugiaro ook meehelpt

Gebruikersavatar
Jan Willem
Donateur 2009
Berichten: 280
Lid geworden op: 26 okt 2008, 14:04

Re: Afscheid Kappa SW?

Bericht door Jan Willem » 22 dec 2011, 07:22

De kogel is door de kerk! De Ampera gaat niet door, maar er komt een nieuwe duitse bedrijfsbolide met slechts 20% bijtelling en voldoende ruimte voor het gezin en toeters en bellen voor mij. Maar dat betekent wel dat de Kappa in de verkoop gaat.
Vandaag verwacht ik hem op MP te ze zetten. Hij kan voorzien blijven van de winterbanden die er nu onderliggen (heel mooie 15" Michelins op de oorspronkelijke Lancia velgen), de dakdragers kunnen erbij en er zit een APK op tot 23 januari 2013. Hij gaat in ieder geval weg op 4 behoorlijke Michelins op 16" Lancia spaakvelgen.

Ik ga er € 1.250 voor vragen maar hij kan ook geruild worden tegen een Punto (liefst 5-deurs) of Ypsilon.
Bertone en Pininfarina maken een goed koppel, het is nog mooier als Giugiaro ook meehelpt

Gebruikersavatar
max-franke
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jun 2009, 17:01
Locatie: Wagenberg

Re: Afscheid Kappa SW?

Bericht door max-franke » 22 dec 2011, 10:19

Misschien is er hier wel iemand in de auto geïnteresseerd, scheelt je een hoop gezeur en ook nog advertentiekosten.
Daarnaast blijft de auto dan bij liefhebbers. Kun je wat meer over de auto vertellen? Uitvoering, leeftijd, staat van onderhoud etc?

Gebruikersavatar
Jan Willem
Donateur 2009
Berichten: 280
Lid geworden op: 26 okt 2008, 14:04

Re: Afscheid Kappa SW?

Bericht door Jan Willem » 22 dec 2011, 13:12

Tja een beknopte omschrijving (foto'sstaan op de LCN club-site):
Kappa LS SW 3.0 automaat
bouwjaar september 1996
kleur Viola Wilds (aubergine) met antraciet Poltrona Frau electrisch met geheugen interieur
fabrieksorigineel schuif-/kanteldak
trekhaak
originele afstandsbediening voor CV
kilometerstand 39.250 (op het moment), maar daar moet 193.000 bij opgeteld worden (teller is in 2008 bij blikseminslag op 000.000 gesprongen)
APK tot 23 januari 2013
16" turbovelgen (8-spaaks) en eventueel 15" originele velgen met goede winterbanden
eventueel originele dakdragers
lichte gebruikssporen
Kortom een bomvolle auto met alle denkbare opties behalve de geluidinstallatie (maar wel met sub woofer in kofferdeksel).
alles werkt met uitzondering van de deurschakelaar van de interieurverlichting rechtsachter, dat heb ik de 4 jaar dat ik hem heb niet goed gekregen. De auto is tot 2002 bij Halan in onderhoud geweest, en daarna tot 2006 bij Arendse (die de auto in 2006 verkocht heeft).
Het komende jaar moet wel de distributie gedaan (en de bougies vervangen) worden.
Bertone en Pininfarina maken een goed koppel, het is nog mooier als Giugiaro ook meehelpt

Gebruikersavatar
Jan Willem
Donateur 2009
Berichten: 280
Lid geworden op: 26 okt 2008, 14:04

Re: Afscheid Kappa SW?

Bericht door Jan Willem » 27 dec 2011, 18:05

Update: verkocht aan/via M-J!
Blijft toch een moelijk moment als hij werkelijk van de oprit afrijdt!
Bertone en Pininfarina maken een goed koppel, het is nog mooier als Giugiaro ook meehelpt

Plaats reactie

Terug naar “Aanschaf”