Geschikte Kappa

Vraagbaak aanschaf
Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

Re: Geschikte Kappa

Bericht door RickThema » 02 mar 2011, 00:27

Opzich een goede auto, is 7 jaar in bezit geweest van vorige eigenaar en altijd onderhouden door Leo!

Alleen is er al een medeforummer met Leo in conclaaf. En heb het idee dat de verkoop wel door zal gaan!
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Geschikte Kappa

Bericht door webturbo » 02 mar 2011, 10:48

Dat ziet er wel een juweeltje uit inderdaad.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Geschikte Kappa

Bericht door Maarten-Jan » 02 mar 2011, 19:57

@Piecomol; importeren is eigenlijk niet anders dan ik op de 8.32 Weblog heb geschreven voor de Duitse Kappa. Het enige verschil is dat je nu naar Italie moet rijden...
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Jan Willem
Donateur 2009
Berichten: 280
Lid geworden op: 26 okt 2008, 14:04

Re: Geschikte Kappa

Bericht door Jan Willem » 02 mar 2011, 22:04

De auto van Arendse ziet er prachtig uit, wat ik wel apart vind is de afwijkende kleur van de vloerbedekking en het feit dat de bestuurdersstoel handbediend is. Voor zover ik weet heeft een turbo altijd elektrisch bediende stoelen met memory.

De kleur van de auto en dakrails en deurkrukken lijken wel op een originele turbo te wijzen. Het kenteken lijkt op een origineel Nederlnandse auto.
Bertone en Pininfarina maken een goed koppel, het is nog mooier als Giugiaro ook meehelpt

Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

Re: Geschikte Kappa

Bericht door RickThema » 02 mar 2011, 22:25

Elektrieke stoelen zijn niet standaard hoor! En het is idd een originele nederlander!
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Gebruikersavatar
piecomol
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 dec 2009, 17:00
Locatie: Ridderkerk

Re: Geschikte Kappa

Bericht door piecomol » 03 mar 2011, 19:13

Is er verschil in rijden met de coupe versie en de SW/sedan van de kappa?

Ik heb het idee dat de coupe een kortere wielbasis heeft ? Scheelt meteen ook in ruimte op de achterbank denk ik zo ?

Zijn er in de omgeving van R'dam garages/adressen die veel verstand hebben van de kappa ?

Hoe roestgevoelig zijn de kappa's ?, ik heb geen droge stalling voor mijn toekomstige auto.

Ik bestook jullie met een hoop vragen, maar ik heb dan ook een slecht avontuur achter de rug met de 8.32

Mvg,

Pieter

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Geschikte Kappa

Bericht door Maarten-Jan » 03 mar 2011, 19:31

Kappa's zijn uitermate geschikt om buiten te leven. Die van ons heeft 425dkm, altijd buiten gestaan. Behalve de achterklep is er geen roest te bekennen; gehele bodem roestvrij!

Als je zelf niet wilt/kunt klussen koop er dan eentje van bijvoorbeeld Leo arendse, dan koop je met enige zekerheid.

SW vind ik het mooiste, rijdt even prettig als de Berlina. Coupe is korter en heeft minder beenruimte achter. Persoonlijk vin dik de coupe het minst geslaagd.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
webturbo
Donateur 2011
Berichten: 1351
Lid geworden op: 02 nov 2009, 17:30
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Geschikte Kappa

Bericht door webturbo » 03 mar 2011, 20:32

Voor wat het waard is... mijn oude mishandelde slopertje heeft alleen iets oppervlakteroest op de (door onbenullen) compleet geplette krikpunten (die dus ook VEEL lakschade hebben, om niet te zeggen: nergens meer lak, misschien al jaren niet). De rest van de auto is puntjegaaf... qua roest dan, oftewel het volledig ontbreken daarvan.

De koets wekt ook de indruk doordacht in elkaar te steken, alles goed beschermd en het meeste is op duurzame manieren bevestigd. Zeer goeie auto in dat opzicht, alleen jammer dat-ie 200 kilo zwaarder is dan een Thema ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Volumex
Berichten: 1009
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:25

Re: Geschikte Kappa

Bericht door Volumex » 04 mar 2011, 13:52

De auto van Arendse ziet er prachtig uit, wat ik wel apart vind is de afwijkende kleur van de vloerbedekking en het feit dat de bestuurdersstoel handbediend is. Voor zover ik weet heeft een turbo altijd elektrisch bediende stoelen met memory.

De kleur van de auto en dakrails en deurkrukken lijken wel op een originele turbo te wijzen. Het kenteken lijkt op een origineel Nederlnandse auto.
Dat interieur klopt inderdaad niet. Ik denk dat hij van oorsprong beige alcantara had. Op de foto's kan ik ook niet ontdekken of dit interieur geperforeerd alcantara heeft. Voor een purist dus iets om op te letten. Electr.stoelen is inderdaad niet standaard op een turbo.

Er is inderdaad prima mee te rijden dagelijks, en hij kan bovendien ook makkelijk buiten staan.

Een coupe rijdt overigens wel iets sportiever door de kortere wielbasis, maar verwacht qua rijgedrag geen totaal andere auto.

Voor onderhoud in de regio mag je me altijd raadplegen ;) Jammer dat het unieke er een beetje vanaf gaat als er twee in de regio R'dam rijden straks. :?

Gebruikersavatar
RickThema
Berichten: 730
Lid geworden op: 20 okt 2008, 13:01
Locatie: Zwolle

Re: Geschikte Kappa

Bericht door RickThema » 04 mar 2011, 20:35

Wat het interieur betreft is het een nieuw interieur, er zat idd een beige interieur in wat helemaal uitgewoond was. En Leo had nog een nieuw (niet geperforeerd) SW interieur liggen!

De auto is vandaag trouwens van eigenaar gewisseld, denk dat de koper zich vandaag/morgen nog wel meld!
If you're not breaking parts, you're not making enough power!

Lancia Thema 16V Turbo LS Berlina Tipo 3

Lancia Thema 16V Turbo LX Berlina Tipo 3

Honda VTR SP-1 V-Twin

Plaats reactie

Terug naar “Aanschaf”