Mijn oom heeft zijn Defender daar eens laten doen. Het zal wel goed spul zijn maar hij vond dat ze het wel erg royaal hadden aangebracht hier en daar. Ik zou zelf ook liever iets kiezen dat transparanter is, lijkt me fijner met sleutelen.
Ik denk dat sommigen misschien deze test al kennen maar anders zeker interessant en gratis te downloaden.
Vakantieliefde...
Re: Vakantieliefde...
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Re: Vakantieliefde...
Goede info nog ff die documenten vertalen...
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75
Re: Vakantieliefde...
Bij Gosliga afgelopen oktober mijn Lancia Thema laten doen. Het is mijn dagelijks auto en wilde wat zekerheid voor de wintermaanden. (Waar blijven die!?). Een tectyl beurt aan de onderkant in de omgeving was een optie, maar ik wilde een volledige behandeling. Dan zijn de bedrijven die dat doen in Nederland beperkt en ben ik toch naar Leeuwarden gegaan .Over het resultaat ben ik zeer tevreden Daar ook klanten gesproken die op afspraak terugkomen na een jaar voor wat (gratis) nazorg. En ja, ze doen het grondig. Ook kan je afspreken over wat wel en wat niet. Zij hebben een flinke ervaring met old en youngtimers.
Mijn Innocenti zit aan de onderkant in de RX5 en RX10 (staat niet in de Duitse test). De onderkant heb ik toen compleet kaal gemaakt tot het metaal. (zonder remleidingen, uitlaat, benzinetank etc.). Vervolgens twee lagen RX5 , een laag 50:50 RX5/RX10 en een laag 10:90 RX5/RX10, met de kwast. Een behoorlijke klus, zelfs voor een klein autootje. Ook met dit resultaat na een kleine 10 jaar ben ik zeer tevreden. Deze auto haalt echter gemiddeld nog geen 1500 km per jaar en staat altijd binnen.
Volgens mij zit het resultaat in a) welke spul wat je gebruikt maat meer invloed is hoeveel tijd je er voor neemt om het aan te (laten) brengen.
Als je het zelf doet, weet je hoe en wat. Laat je het doen, moet je vertrouwen dat het goed komt.
Mijn Innocenti zit aan de onderkant in de RX5 en RX10 (staat niet in de Duitse test). De onderkant heb ik toen compleet kaal gemaakt tot het metaal. (zonder remleidingen, uitlaat, benzinetank etc.). Vervolgens twee lagen RX5 , een laag 50:50 RX5/RX10 en een laag 10:90 RX5/RX10, met de kwast. Een behoorlijke klus, zelfs voor een klein autootje. Ook met dit resultaat na een kleine 10 jaar ben ik zeer tevreden. Deze auto haalt echter gemiddeld nog geen 1500 km per jaar en staat altijd binnen.
Volgens mij zit het resultaat in a) welke spul wat je gebruikt maat meer invloed is hoeveel tijd je er voor neemt om het aan te (laten) brengen.
Als je het zelf doet, weet je hoe en wat. Laat je het doen, moet je vertrouwen dat het goed komt.
Re: Vakantieliefde...
Volgens mij heb je helemaal gelijk over het product, en het aanbrengen daarvan...
Maar is bij jou Thema wel rekening gehouden met het eventueel vervangen van de ophanging of de uitlaat? Of zit alles onder een dikke laag? Bij de Alfetta zit onder de auto ook nog een aandrijfas, transaxle versnellingsbak incl schijfremmen waar geen Dinitrol op moet komen... want als dat er dan even allemaal onderuit moet?
Heb je misschien foto's van het eindresultaat?
Maar is bij jou Thema wel rekening gehouden met het eventueel vervangen van de ophanging of de uitlaat? Of zit alles onder een dikke laag? Bij de Alfetta zit onder de auto ook nog een aandrijfas, transaxle versnellingsbak incl schijfremmen waar geen Dinitrol op moet komen... want als dat er dan even allemaal onderuit moet?
Heb je misschien foto's van het eindresultaat?
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75
Re: Vakantieliefde... detailen!
Na overleg met Croma1987 ben ik vanmiddag bij hem in Lelystad op visite geweest, en heeft hij me een stoom-cursus Detailen gegeven. Hele nuttige info en het resultaat van zijn werk is heel mooi! Alleen de motorkap is aangepakt als voorbeeld hoe er gewerkt moet worden, de rest ga ik zelf aanpakken.
De voor, en na foto's: Nogmaals hartelijk dank aan Alexander!
Van harte aanbevolen dus!
De voor, en na foto's: Nogmaals hartelijk dank aan Alexander!
Van harte aanbevolen dus!
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75
Re: Vakantieliefde...
Super, mooi werk!
Nu: Fiat Bravo T-jet 150 Emotion (2008)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Voorheen: 33 1.7 ie (1991) - 146 1.7 boxer 16v (1995) - Punto 75 SX (1996) - Marea 100 ELX SW (1999) - Punto 1.2 ELX (2001) - Punto 1.2 Dynamic (2004) - 147 1.9 JTD Distinctive (2006)
Re: Vakantieliefde...
Graag gedaan Hans, ik vond het erg gezellig
Lancia
Kappa 2.0 20V LS
ex: Div. Lybra's, Kappa's & Thesissen
Kappa 2.0 20V LS
ex: Div. Lybra's, Kappa's & Thesissen
Re: Vakantieliefde...
Wat een leuk verhaal! Moedige aankoop, en heel tof om al je updates te volgen
He offered her the whole world. She said she had her own.