Electrische ruiten

Vraagbaak interieur
Plaats reactie
Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Electrische ruiten

Bericht door Flavia 2000 » 17 mei 2014, 11:03

De lampjes zijn allen weer bij de pinken, was inderdaad geval van oxidatie. Contactspray did the job. Op naar het volgende puntje: de ruiten. Voor gaan de ruiten als een slak, dus eerst maar eens kijken of we de motortjes kunnen smeren. Ik had gehoopt dat ze beter zouden lopen met de verse massapunten, maar helaas. Heeft iemand ervaring met het reinigen/smeren van de motortjes of moet ik het ergens anders zoeken. Daarnaast wordt het tijd voor de achterruiten. Die doen helemaal niks, zowel niet vanuit de achterdeuren zelf en ook niet vanaf de middenconsole. Dus die gaat er eerst uit op zoek naar losse/kapotte stekkertjes. Overigens gaat de v6 volgende week een nieuwe distributie krijgen! We naderen het punt waarop de Thema de vlag van de Lybra over mag nemen :thumbup:

Gebruikersavatar
Hans8V
Donateur 2011
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:16
Locatie: Zwolle

Re: Electrische ruiten

Bericht door Hans8V » 17 mei 2014, 22:07

Bij de ruiten is het belangrijk dat het glas soepel door de geleide sleuven van de raamstijlen kan glijden. Dat is nog wel eens een probleempje.
Als je de binnendeurpanelen gedemonteerd hebt kun je het glas van die witte kunsstof plaat loswippen en zo controleren of de ruit soepel kan bewegen, en ook of het motortje dan zonder het raam beter werkt.
Voor het comfort een 2000IE, voor de lol een 1300R en een Thesis 3.0, Delta 1.8DI, 93 cabrio èn een Alfetta GT '75

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: Electrische ruiten

Bericht door Flavia 2000 » 18 mei 2014, 11:13

Hoi Hans,

dank je! dat gaan we even checken :thumbup: Ik heb inmiddels de middenconsole nagelopen voor de achterruit bediening, maar dat ziet er allemaal netjes uit. Daar ook maar even de deuren checken, al vind ik het wel vreemd dat ze aan beide kanten helemaal niks doen. Dat lijkt meer te duiden op en electrisch probleem. De zekeringen zijn bij mijn weten helemaal goed.

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Electrische ruiten

Bericht door Maarten-Jan » 18 mei 2014, 11:33

Als de ruiten niets doen maar er staat wel stroom op de bedieningsknoppen dan zijn de bedieningsknoppen zelf het probleem. Even wisselen met een knop die het wel doet, dan zie je of dat helpt. Je kunt ze reviseren. Knopje uit elkaar halen, vetvrij maken, opschuren, weer invetten en het werkt weer! Let wel op veertjes die eruit kunnen springen.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”