open dak afstellen

Vraagbaak carrosserie
Plaats reactie
Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

open dak afstellen

Bericht door Flavia 2000 » 16 sep 2014, 22:50

Vandaag eindelijk een plaatwerker bij de Thema gehad. Los van dat hij een erg grappige opmerking maakte: oudje of niet? Uit '74 ofzo? :crazy: Heb ik er toch het nodige van opgestoken. Achterklep is amper tot niet te herstellen,dus dat wordt een ander exemplaar. Kleine klusjes zag hij niet zo zitten en dan kom je als snel op volledig uitdeuken en spuiten. Dat gaan we ongetwijfeld nog wel eens doen, maar eerst maar de grotere problemen aanpakken. Ik was altijd in de veronderstelling dat de lekkage bij mijn open dak met deuken in het dak zelf te maken had. Hij wees mij er op dat het open dak er gewoon niet recht in ligt. Cq dat moet af te stellen zijn. Iemand hier ervaring mee?

Gebruikersavatar
Maarten-Jan
Site Admin
Berichten: 4561
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: open dak afstellen

Bericht door Maarten-Jan » 16 sep 2014, 23:12

De lekkage kan daar niet van komen. Een open dak lekt altijd namelijk. Daarom zit er een opvangbak onder met afvoeren naar de A en D stijlen. Of de afvoeren zijn verstopt of de lekbak zit niet meer helemaal lekker aan het dak geplakt. Ik zou zeggen; demonteer de dakbekleding en controleer alles terwijl iemand emmers water over het open dak giet.
Echt snelle auto's vallen stilstaand niet op!

Lancia Thema 8.32 SW

Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: open dak afstellen

Bericht door Paolo » 16 sep 2014, 23:54

Zo'n dak moet inderdaad af te stellen zijn. Niet dat het tegen de lekkage helpt (MJ), maar het staat wel beter. Volgens mij moet dat, als je het soort & type dak kent wel te Googlen te zijn. Of loop er het werkplaatshandboek eens op na. Daar staat volgens mij ook iets in. En je bent ook welkom in A'dam voor koffie en een live inspectie van mijn dakkie
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: open dak afstellen

Bericht door Flavia 2000 » 17 sep 2014, 11:19

Dat het altijd zal blijven lekken klopt inderdaad. maar omdat bij mij het dak iets lager ligt dan de carrosserie blijft er echt water tussen staan. Ik heb inderdaad al iets gevonden in het werkplaatshandboek, ziet er vrij eenvoudig uit. De afvoeren heb ik al gecheckt en die lopen lekker door. Die koffie zie ik wel zitten al is het maar om me even te vergapen aan je LX :thumbup:

Gebruikersavatar
Paolo
Berichten: 1671
Lid geworden op: 19 okt 2008, 11:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: open dak afstellen

Bericht door Paolo » 17 sep 2014, 11:45

Mocht je morgenochtend nog geen plannen hebben, dan ben ik in Soest ;)
Je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen.

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: open dak afstellen

Bericht door Flavia 2000 » 17 sep 2014, 15:13

Was gezellig geweest, maar helaas aan het werk

Flavia 2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 feb 2009, 02:00

Re: open dak afstellen

Bericht door Flavia 2000 » 18 sep 2014, 19:33

Om de topic maar even af te maken en eventueel later iemand anders nog eens van dienst te kunnen zijn. Het dak kan met 4 schroefjes aan de zijkant heel eenvoudig gelijk getrokken worden met de carrosserie. Het zal de lekkage niet verhelpen maar allicht iets beter afsluiten.

Plaats reactie

Terug naar “Carrosserie”